torsdag 5 april 2018

Kulturell torsdag

 Denna lediga torsdag var det dags för ett besök på Stadsteatern, men först en massa prat "oss sjukhus emellan" med schlagerväninnan och fick höra att det är ungefär lika illa på hennes klinik, fast trots att de förlöser det dubbla så har de ett bättre flöde med många fler BB-platser, vilket vi inte har och  på nya KS kommer att vara obefintligt!  Känns inte så lockande att flytta dit till hösten...


Sen var det dags för att se "Åtta Kvinnor" på Klarascenen, med bl.a min gamla idol Siw Malmkvist. En kriminalkomedi med lite gamla schlagers passade ju bra! Tyvärr somnade jag (!) mot slutet, så nån fem poängare kan jag ju inte ge den. Bäst på scen var Sharon Dyall, och Siwan gjorde bra ifrån sig.



Gick förbi Nils Ferlin på väg hem, någon tyckte han behövde en mössa, ja, det är ju fortfarande inte speciellt varmt på kvällarna!

6 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Ja, den statyn känner jag väl igen, och när det bara är tre plusgrader så behöver han nog en mössa.
Att du somnade ifrån kriminalkomedin förstår jag med tanke på ditt skiftjobb. Konstigt nog har jag slutat med att gå på teaterföreställningar för länge sedan. Jag bruade alltid somna där också. Detsamma gäller för musikaler och opera/operetter. Å jag har då aldrig jobbat skift;-)
Som du säger, det kanske är inte så värst attraktivt att flytta till NKS, som så bra ut på arkitektritningen, men inte motsvarar verkligheten...

Ama de casa sa...

Så hektiskt som du har det så är det inte konstigt att du somnade...

Snällt av någon att tänka på Nisse där, stackarn får ju stå ute både i ur och skur :-)

Ha en fin fredag!

Geddfish ♥ sa...

Haha, på tal om mössa på statyn, vi hade mössa och vantar hela veckan i Chicago!
Härligt med kultur och snack.
Happy Friday, kram!

Steve sa...

Tråkigt när jobbet t o m "dödar" dina kulturupplevelser.

Innan alla "skandaler" så trodde jag att KS var juvelen i den svenska sjukvården. Nu vet jag annat och dessutom verkar det inte bli bättre med NKS. Trist!

znogge sa...

Ha ha, han kunde nog behöva den mössan för än är inte våren här!

Kram

Anni sa...

Tur att du får roa dig mellan allt jobbslit. Jag förstår att du somnade, nog har jag också nickat till under föreställningar ibland.