torsdag 15 mars 2018

Teamträning

I morse när jag vaknade så flödade hela lägenheten i solljus,underbart! Trots att man ser att fönstren behöver tvättas! Och nej, jag har inte slängt de vita julstjärnorna ännu, de blommar fortfarande så fint.


Idag var det dags för teamträning igen. Jag som spelar gravid med en havandeskapsförgiftning på gång, behöver ju en säng att ligga i. Den ockuperades av denna patient, som vi var tvungna att flytta till en stol tillfälligtvis, hon såg inte så bekväm ut i den stolen!
En liten men naggande god grupp nya barnmorskor fick sej lite till livs vad gäller preeklampsi (havandeskapsförgiftning som kan bli allvarlig med kramper mm.) och sedan praktiskt fick de prova att få ut ett barn där axeln fastnat under symfysen.
Väl hemma bytte jag om och gick till Puls & Träning där det ikväll var ett zumba pass. Nu fortsätter jag ledigheten några dagar till!

5 kommentarer:

BP sa...

Snacka om att "kopiera" verkligheten med platsbrist och allt. Kan inte låta bli att skratta en aning här. Det kunde inte ha varit mera realistiskt faktiskt...

Dina fönster ser ut som våra. Å de ska inte tvättas (i år heller), då vi får helt nya fönster i maj. Bävar kan jag säga, då allt måste flyttas...

Kul att du har några dagar av din långledighet kvar! Du kommer att njuta av solen men inte av kylan.

znogge sa...

Så bra med återkommande fortbildning för att hålla kunskaperna vid liv. Det är tyvärr inte så enkelt att det går som på räls hela tiden. Imponerande att julstjärnorna blommar fortfarande. Själv kan jag knappt hålla liv i dem någon vecka...

Kram och trevlig fredag!

Ama de casa sa...

Teamträning igen? Ni övar verkligen mycket... Men det är säkert supernyttigt att göra det. Jag tyckte först att du inte var dig riktigt lik, men sen såg jag att det var en annan patient som satt sådär obekvämt... ;-)

Sen lärde jag mig nåt nytt idag igen då jag googlade på symfysen :-)

Ha en toppenbraig ledighet!

Ami sa...

Så bra med tematräning! Men förstår att det blir kris när det gäller "på riktigt"
Kram

Susanne sa...

OMG, hon ser ju helt galen ut *asg*