söndag 4 februari 2018

Skyltsöndag från sjukstugan

Visst mår jag lite bättre idag, men är långt ifrån pigg. Så jag följde inte med till Tyresö idag dit jag och maken var bjudna på kusinmiddag, kusiner på min mans sida. Så han fick åka själv idag med. Ute ser det ut så här idag...lite snö och lite snöfall som inte syns på bild. Har inte några dagsfärska skyltar att visa denna skyltsöndag som BP förvaltar, utan det blir några från nätet.


På Aftonbladet syntes igår denna bild, med påminnelse om när Mello sist var i Karlstad, och då var vi faktiskt där, jag och schlagerväninnan, på Andra chansen...men vilket år var det...måste googla....okey, det var 2013!
Gårdagens mellostart var toppen tycker jag, och så roligt att jag fick rätt på de två finalisterna i alla fall (och Sigrid till andra chansen)!! Superglad att Renaida gick vidare till andra chansen, och glad att Edward åkte ut och inte Benjamin! David Lindgren är perfekt som programledare, gillade hans sidekick också.


Fick ett sorgligt besked igår, fick veta att min faster har gått bort, så tråkigt med såna besked...

Ja, en tuff helg med sjukdom och tråkiga besked,  man får vara som en ananas !

Sen några Villfarelser...

...just det, men kanske inte i en tårta?

Får verkligen hoppas på det bättre! Håller just nu på att jaga en vikarie till mitt jympapass imorgon, sen hoppas jag att jag är så pass pigg att jag kan jobba i morgon natt?!

7 kommentarer:

Ditte sa...

Trist att du fortfarande är dålig. Men att du vilar dig i form är bra.

Kul att du var i Karlstad på "andra chansen". Vad gäller gårdagen så hade vi ju liknande tankar och bäst tyckte jag John Lundvik var. Han var bra som han var. Lite trist tycker jag att musiken är inspelad i förväg och på några av artisterna verkade det som om även sången var inspelad. Men så var det kanske inte... Tyckte som du vad gäller resultatet.

Vad gäller programledare så gillade jag Gina Dirawi bättre. Kanske var det hennes humor...


Beklagar att din faster gått bort och visst finns saknaden och sorgen.

Tycker du fått ihop bra skyltar och ananasen och sista bilden blev favoriter denna gång.

Önskar dig god bättring.
Kram och natti.



BP sa...

Tycker det är fantastiskt att du tänker på Skyltsöndagen i ditt tillstånd. Å vilken kavalkad du fick ihop!!!

Deltävlingen i Karlstad kan jag inte uttala mig om, men din kommentar är den första positiva jag sett efter att ha läst tidningarna inte nådiga omdöme på nätet. Tack och lov att vi har olika smak,,,

Ledsen att din faster har gått bort. Minns såväl när din far lämnade jordelivet. Men denna väg ska vi alla andra någon gång- tyvärr...

Gillade även resten av skyltarna som du fick ihop trots förkylningseländet och ytterligare en missat middag.

Lycka till nu med att hitta en vikarie till f&S. Men du, gå inte till jobbet när du är sjuk! Du kanske smittar mammorna och/eller de nyfödda.

Tusen tack för din skyltning från sjuksängen och länken:-)Krya på dig åsså får du en Krya på dig-kram från mig:-)

znogge sa...

Tänk så olika man kan tycka. Jag blev inte alls imponerad av programledaren och gillade bara låtarna som gick vidare direkt till final. Men smaken är som baken och det är svårt att tävla i musik.

Hoppas att din förkylning skärper till sig nu så att du snart ärr pigg igen. Husse är fortfarande hemma så det tar sin lilla tid.

Kram och krya på dig!

Ama de casa sa...

Beklagar att faster din har gått bort - den sortens besked är verkligen tråkiga att få.

Robin med "You" gick ju via andra chansen och vann hela svenska uttagningen. När man tänker på det så var det ännu mer viktigt att Edward åkte ut redan nu...
David Lindgren kommer från samma lilla håla utanför Skellefteå där jag är född - det förklarar nog varför han är så bra, däremot kommer nog inte sidekicken därifrån... ;-) :-D

Älskar dom där "Villfarelser"-grejerna, helt klart min typ av humor :-)


Hoppas att du kryar på dig nu då!
Kram

Åke sa...

Så tråkigt att faster gått bort, beklagar. Trevligt att du fick ihop en skyltning för att vara sjuk. Synd att missa kusinmiddagen med din man... krya på dig!

Geddfish ♥ sa...

Tråkigt att du ff är krasslig, men tydligen tar den här förkylningen tid, jag kan intyga, jag är inte bra än.
Tråkigt med din faster, så är livet.

De här tillfälligheterna var kul. Sista bilden är garderad. Antingen blir det bättre eller så sämre, men jag är optimist och tror alltid på plus.

Krya på dig kram! 💝

Susanne sa...

Kryakramar