torsdag 21 december 2017

Starstruck

Vaknade redan kl 06.30 i morse efter femtimmars sömn, så här vackert såg det ut när jag så småningom steg ur sängen kl 07.45. Vi går emot ljusare tider!

Perfekt att vakna tidigt, då kunde jag ju tidigt komma iväg på den sista shoppingen på MoS. Inte mycket folk alls! Just när jag tagit den här bilden så tittade jag upp, en meter ifrån mej stod en vacker kvinna och tittade lite förläget på mej med sina stora bruna ögon, hon hade en dotter med sig som hon skyndade efter, det tog några sekunder innan jag förstod vem det var, och med tre ,fyra säpo killar med sig, så förstod jag att jag inte tagit fel, det var kronprinsessan Victoria. Ja, någon bild blev det inte, det gick alldeles för fort, ni får tro på mitt ord, men det gjorde min dag!

På Hemköp säljer de julsemlor?!

Hämtade en julklapp på  "posten", Maja gillade direkt kartongen...

Julklapp till svågern...

Maken har inte bara gjort ett pepparkakshus ( nåja, det är inte färdigmonterat ännu) han har också köpt en krans och hängt upp på dörren! ( vi vet inte riktigt var den gamla kransen från huset är, slängde jag den kanske?)

Ut igen ,denna gång med mössa på, mot en brevlåda för att lägga en liten julklapp i till guddottern i Upplands Väsby.

Den röda kulan har också kommit upp, det börjar likna något i vår "nya" lägenhet.


Ikväll levererades Linas Julbordskasse.





Tror vi ska bli mätta på julaftonen! En hel del ska tillagas, så det finns en del att göra!

.
Jaha, en större låda till Maja, hihi!

Ikväll kom maken hem från jobbet, nu är vi lediga ett par dagar i alla fall, han börjar jobba på juldagens morgon, jag går iväg på julaftonskvällen. Tyckte att kvällen skulle firas, så det blev champagne när han kom hem!

6 kommentarer:

znogge sa...

Självklart tror jag dig! Har sprungit på henne här en gång i Lillhålan men det blev ingen bild då heller. Kändes inte som om det var läge...

Kram

BP sa...

WOW! Förstår att mötet med kronprinsessan irl gjorde din dag! Tror jag hade varit "fräck" och frågat om jag fick fota henne - allt för bloggen du vet;-) Men himla kul att hon shoppar i MoS. Vilken reklam för gallerian:-)

Sedan gillar jag Majas val av "bostad" och hennes blick:-)))))

Julsemlor måste väl vara ett dåligt skämt, men uppenbarligen inte...

Är djup impad över din mans "pysslighet". Åsså gillar jag "bollen i hallen, som troligen sattes upp även den av maken;-)

Klart ni ska fira att ni är lediga i några dagar - helt rätt!!!

Ditte sa...

Vilket trevligt möte! Och i Stockhom händer det ju lite då och då att man ser medlemmar ur den kungliga familjen ute. Har hänt mig också. Men inte hinner en då få fram kameran. Och dessutom skulle det ju verka väldigt fånigt...Det är ju bara människor som är ute.

Perfekt med linas julkasse även om en del ska tillagas. Skönt att själv slippa plock aihop och välja.

Så mysigt me dchanpagne för att ifra lite ledighet och bara för att...Guldkanter i vardagen är jag mycket för.

Mysigt med maja som gillar lådorna. Hon ser verkligen ut att njuta av att sitta i dem.

Roligt med er första jul i Solna och jag tycker julen är på G hos er.
Kram!

Ama de casa sa...

Haha! Vad ÄR det med katter och lådor? Och papperspåsar med för den delen :-) Fina Maja!

Kul att springa på kronprinsessan på det där viset. Hon verkar så sympatisk och trevlig så du hade säkert fått ta en bild ifall du frågat. Nästa gång så... :-)

Skoj med en jullåda på det där viset.

Ha nu en skön ledighet! :-)

House and Garden by Bia sa...

Klart ni ska fira med champagne !!...du som jobbar snart igen !
Så söt hon är lilla Maja ;))...ja Viktoria är allt vacker !!
Ha en fin helg och God jul !...så här lite tidigt...ska nog göra ett inlägg
före julafton...
Kram bia

Geddfish ♥ sa...

Oh, wow, jag hade skyndat mig upp med mobilen ;) fast jag vet inte, förmodligen hade jag inte hunnit och sådär, får man nog lov att fråga först.

Katter och lådor. Bästa leksaken eller gömmet. Vår katt älskade en frigolitlåda, den gav värme ;)

Skål och God Jul och en varm kram!