söndag 8 oktober 2017

Skyltsöndag

Dags för BP:s roliga skyltsöndag. Börjar med huvudentrén på mitt jobb, lägg märke till ugglan där på entré -taket!

Hoppas den här bilden "rör sig" också på bloggen, en sån kul bild jag fick av en av våra gay schlager vänner i London!

Finns inte mycket illa man kan säga om Eurovision, hihi!!!

Måste såklart lägga ut denna bild oktober månad till ära, eller hur Ama?!

På sonens jobb hade de oktoberfest i fredags..och med en egen öl också, dagen till ära!

I brist på skyltar så kommer här en bild på vårt nytillskott på väggen, är så glad att vi köpte den, och är så glad att vi också köpte denna lägenhet!!!
En natt kvar att göra denna regniga helg. Natten som var blev mycket lugnare för oss, så skönt! Fick vår första patient vid kanske 03 tiden jag och mitt team! Tänk så olika nätterna kan vara? Lite stökigt blev det då barnets hjärtljud sjönk med jämna mellanrum, ett tag trodde vi det skulle bli sugklocka. Men kl 05.03 såg ännu en pojke dagens ljus ( nåja, det var rätt mörkt ute då) och han mådde hur bra som helst!

7 kommentarer:

Ditte sa...

Slönt att denna natt blev lugnare.
Härlig, rolig och varierande skyltning och jag kan inte välja en som var bäst.
Alla hade lite av det där lilla "extra".

Önskar dig en lugn jobbnatt i natt också.
Kram!

Geddfish ♥ sa...

Roliga och trevliga skyltar och visst rörde den ena på sig!
Jag önskar dig en god jobbnatt igen!
Skyltsöndagskram <3

BP sa...

Du är en fena på att hitta skyltar!!! Ugglan på Karolinskas huvudentré är till för att avskräcka fiskmåsar och andra fåglar. Det lärde jag mig när jag la upp en plastuggla från Benidorm. Fåglar verkar vara rädda för ugglor och låter bli att göra sina nummer 2 just där...

Å att du är en Queen född i oktober har jag ju inte kunnat missa, men fr mig är du än Queen året runt:-) Synd att jag är född i juni då;-)

Å resten av skyltarna var så himla kul dom också.

Roligt med en cool och lugn natt för dig! Å om du laddar för en till natt s önskar jag dig en repris!

Tack för en härlig skyltning och länken - å det bara "pissar" ned här - regnet alltså...

Ama de casa sa...

Haha! Inte ett dugg svårt att välja den bästa skyltningen hos dig den här veckan :-D Braiga allihopa, men en är helt klart både sann och outstanding :-D

Det tog en stund att fatta den där dåligt-med-ESC-bilden, men då såg jag knappt listan först ;-)

Skönt att det blev en lugnare natt :-)

Ami sa...

Skönt att natten blev lugnare! Och vilka härliga skyltar :)
Kram

znogge sa...

Kan bara hålla med om den bilden på tröjan. Som gjord för någon även i vår familj ;-)

Ha en bra start på veckan!

House and Garden by Bia sa...

Den "rörliga" bilden gillar jag mest, hihi...
Skönt att det gick bra med bebisen...mitt dotter kom ut med sugklocka...lite dramatik var det, men det gick bra och nu är hon världens goaste och snällaste dotter !! på 22 år ;))
Fin dag !
Bia