måndag 9 oktober 2017

Godmorgon världen


Solen sken på eftermiddagen när jag vaknade efter nattpasset. Bryggde kaffe och gjorde i ordning lite frukost och kröp upp i sängen igen. Absolut det mysigaste som finns att ensam hemma få njuta av frukost och kaffe och veta att man inte ska jobba igen inatt! Men jag var trött och somnade välbehövligt om, det behövdes, så jag orkade med att jympa ikväll! Satt i telefonrådgivningen inatt, och vi hade en full avdelning hela natten, så fyra kvinnor var jag tvungen att hänvisa till andra sjukhus...det var lite svettigt där ett tag! Är bara ledig en natt ,i morgon natt ska det bli spännande att besöka Allégården!

6 kommentarer:

BP sa...

Ja du vaknade uppenbarligen samtidigt som jag, å jag jobbar ju inte natt precis;-) Jo, några solstrålar hann jag med med kaffet på balkongen, men sedan regnade det igen. Bra att du slapp den vyn hos F&S:-)

Allégården imorgon. Ja det ska bli spännande att läsa om...

Ama de casa sa...

Härligt att du hann se solen lite i alla fall :-)

En spännande natt i natt då på ett något annorlunda vis - lycka till!

znogge sa...

Kan tänka mig att det blir skarpt läge när det inte finns plats för alla. Äldsta fröken med make har valt sjukhus men det kan mycket väl innebära att de får köra vidare...

Ha en bra ledig dag!

Ami sa...

Lycka till på "nya" jobbet i natt :)
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Mysig start på dagen. Kram

Ditte sa...

Skönt att du kunde sova ut och ta det lugnt. Behövs verkligen för din del. Kan riktigt se dig framför mig när du trampar runt i telefonrådgivningen och försöker hitta lediga platser.

Vad roligt och intressant med en natt på Allégården. Men där har förhoppningsvis de gamla redan ett boende så du inte ska behöva ordna rum också...
Kram!