torsdag 5 oktober 2017

En intensiv dag med avslut på Stadsteatern!

Kändes som att gå upp mitt i natten när klockan ringde vid 06.30 i morse! Dags för en heldag med utbildning på jobbet. Under förmiddagen var det spännande föreläsningar om  att kunna vara mer "närvarande hos den födande kvinnan för att undvika kejsarsnitt". Det bjöds på både frukostsmörgås och  en lunchwrap. På eftermiddagen var det dags för teamträning igen. Fick smita ifrån städningen och tog mej vidare in till stan där jag träffade maken på Tapasrestaurangen Barcelona och åt goda tapas...

...innan det var dags att gå vidare till Klarascenen på stadsteatern och se genrepet av "Vem är rädd för Virginia Wolf" i regi av Thommy Berggren ( som själv spelat den unga mannen i samma pjäs på -60 talet, och då regisserade Ingmar Bergman)
Jag hade min vana trogen bokat plats längst fram , vilket min man tycker är lite jobbigt att sitta så nära....

På scenen ikväll stod Lena Olin (som Martha), som inte stått på en svensk teaterscen på 26 år, Peter Andersson som hennes man George, och det unga paret spelades av Henrik Norlén och Josefin Ljungman. Ja, ni som sett filmen med Elizabeth Taylor och Richard Burton vet ju hur tuff detta relationsdrama är. Jag var helt slut efteråt, och hur ska då inte skådespelarna känna sig! Puh!!! Lena Olin var fantastisk, liksom Peter Andersson. Den har premiär i morgon, och är utsåld hela hösten. Tror den kommer att göra succé! Jag är helt matt efter denna urladdning, kommer att sova gott i natt!

6 kommentarer:

BP sa...

Alltså att gå upp 06:30 - det ÄR mitt i natten. Kan inte ens minnas när jag steg upp såååååå tidigt;-)

Scampi-tapasen på Barcelona fick mig att dregla, å då är klockan ändå midnatt;-) Såg såååå himla gott ut!

Virginia Wolf säger till och med jag något. Såg hennes Orlando på tv för många år sedan och tyckte att både hon och filmen var långt före sin tid. Pjäsen du såg fick jag läsa på gymnasiet, vilket ju är ett tag sedan...

Sov gott nu:-)

znogge sa...

Vilken bra och givande dag även om den startade tidigt. Här ringde klockan 05:28 i morse och det var inte att leka med...

God morgon och trevlig fredag!

Ama de casa sa...

Ja, jag vet ju vad jag skulle ha valt mellan städning och tapas - snyggt smitit där :-D Tapasen såg jättegod ut!

Vad duktig du är på att fixa biljetter till tjuvkik innan premiären :-)

Hoppas du har sovit gott nu då, och att du fortfarande sover, kanske :-)

Ami sa...

Åh, jag blir också helt matt när jag läser hur mycket du orkar och hinner med :) Du har verkligen energi!
Men förstår det var en trevlig kväll!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Låter som en fartfylld dag och trevlig kväll. Kram

Ditte sa...

Vilken dag! Och vilken kväll! Vet att jag förutom Mr Burton och fru Taylor på film även sett Tommy Berggren spela tillsammans med Bibi Andersson. Var så ung då så jag förstod nog inte allt.-
Kan tänka mig att du var slut efter dagen. "Lång dags färd mot natt" blev det.
Mysigt med lite tapas på Barcelona innan. Lite stärkande kunde behövas.
Kram!