fredag 5 maj 2017

Barnmorskans dag

Idag är det 5:e maj och den internationella yrkesdagen för barnmorskor, så kanske får jag tårta när jag kommer till jobbet ikväll.

Kaffe på balkongen i morse innan alla ärenden skulle uträttas. Cyklade ner till Mall of Scandinavia och växlade till mej dollar, hittade lite kläder till ESC på Lindex, enda butiken jag missade när jag var på "mallet" och tittade i onsdags! Hurra!
Vidare till apoteket,systemet och ICA....cykeln blev fullastad med grejer!
Sen en städning av lägenheten innan jag slocknade i sängen en stund, så nu är batterierna laddade igen inför natten.

Här är en av storfavoriterna inför ESC nästa vecka, Italiens bidrag... jag har sett den ett par gånger nu, och ja...jag gillar den! "Karma" till er alla!

9 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Skönt att du hittat kläder och fått växlat, nu har du det roliga kvar, hihi...

Kram och ha en fin jobbnatt ♥

BP sa...

Grattis till ESC-outfiten som du hittade hos Lindex. Bra jobbat där.
Å vilken ljuvlig bild från din balkong - den liknar faktiskt min "ställning" här imorse;-)
Litar på ditt omdöme vad gäller ESC. ESC lär ju sändas här också, men vi har ju bara en tv här och jag tror inte att maken skulle bli så glad om jag ockuperade den. Han håller nämligen på att lära sig spanska med dubbade Sherlock Holmes filmer:-)))))

Önskar dig en lugn och fin natt nu!

Ditte sa...

Bråda dagar nu! Och att ta sig fram med cyklen är ju smidigt! Kan tänka mig att den var fullastad. Kul att du hittade en del att ta med och ha på dig inför resan.
Lyssnade på låten och den var bra men kanske kunde arnföringen i början vara lite annorlunda...
Instämmer i ett stort grattis på barnmorskedagen den 5/5. Detta skulle var men älskade pappas födelsedag sp den har en extra plats i mitt hjärta.
Kram och trevlig natt. Önskar dig en lugn natt.

TantGlad sa...

Har inte hört italiens bidrag så det blir spännande. Men GRATTIS såhär bakefter på barmorskedagen.

Ha det gott och stor kram från mig!

Ami sa...

Grattis på barnmorskansdag i efterskott!
Och vad härligt att du kunde sitta på balkongen!
Kram

Anni sa...

Det lilla jag hört av Italien gillade jag inte alls, så nu får jag kika på din länk ...
Hoppas att du både fick tårta och en lugn natt.

znogge sa...

Hoppas verkligen att det blev tårta för ni är en mycket viktig yrkesgrupp!

Kram

Carita Liljendahl sa...

Intressant med alla dagar som firas, ibland firar man fler grejer på en och samma dag. Men barnmorskorna är absolut värda att firas - smarrig tårta!

Ama de casa sa...

Nu närmar det sig med stormsteg... Först ut i första semin. Kanske skönt för Robin att få det överstökat :-)