måndag 13 mars 2017

Ledig måndag...

...var verkligen behövlig efter den intensiva förra veckan med skidåkning, nattjobb och schlagerfinal! Men inte så mycket vila blev det. Både jag och maken behöver nya pass, idag hade vi en bokad tid för det hos polisen här i Solna. Sen vidare till Sörab i Sundbyberg med lite skräp, det tar aldrig slut! Vidare till Coop, för att sen påbörja att få ihop en byrå inköpt på Ikea, ska sanningen fram så gjorde maken det mesta, jag blev plötsligt så trött och var tvungen att vila en stund innan jympan.

Denna bild hade ju passat bra igår på skyltsöndagen, men det får bli en måndagsskylt. Härligt att vara tillbaka på jympagolvet, förra måndagen var jag ju i Järvsö. 

10 kommentarer:

BP sa...

Du prickade ju in perfekt väder på din lediga dag, som du spenderade mest inomhus av förklarliga skäl.
Skrattar gott åt Ikea-bygget. Minns att "tjejer kan", eller hur!!!? Försökte att sätta ihop ett IKEA CD-ställ för många år sedan. Det såg minst sagt väldigt konstigt ut när jag var klar med det. Min man tittade på det och sa:
- Okej då, ta isär det hela igen och dra ut alla skruvar. Sedan ska jag ta hand om resten...

Oooops! Å han är inte speciellt tekniskt begåvat han heller...

Comsi comsa sa...



Alltså jag fattar inte var du får allt din energi ifrån. Jag är totalt utslagen efter flytten, har inte ens köpt varken soffa eller köksbord än. Nu ett par dagar har jag njutit av solen, våren och bara varit. Måste också hitta på något för fönstren, vill ju inte täcka det fina runtom så jag funderar kanske på rullgardiner, vet ej.... Under tiden vakar jag okristligt tidigt av ljuset.

Godnattkram ♥

Ditte sa...

Du har en hektisk tillvaro men mycket som ska ordnas. Men skönt nu att ni fysiskt är på plats i Solna och det innebär förvisso kortare resor till och från jobbet - en klar fördel.
Sedan håller du dig ju i form med Friskis och Svettis och dessutom många andra också.
Vad gäller att skruva möbler så är jag bäst som arbetsledare på distans - från soffan och kan komma med glada tillrop. Minns några tappra försök jag gjorde i Peking med att sätta ihop en hängare til kläder för hallen och den blev upp och ner. Nåja, bruksanvisningen var på kinesiska och jag läste inga tecken. Glada skratt blev det i alla fall.
Kram och natti.

Anonym sa...

HUR kan en människa hinna med så mycket?
Nästan varje gång jag läser din blogg, blir jag
så trött, att jag måste kasta kull mej - Näe,
SÅ farligt är det inte, men jag måste säja, att
jag är den typen som vilar lite, INNAN jag blir trött.

Ruth i Virginia

znogge sa...

skönt med en ledig dag och jag kan tänka mig att den behövdes! Just byråar är ganska tidskrävande att montera så det blir Husses jobb här hemma ;-)

Kram och god tisdag!

Ama de casa sa...

Haha! Håller med Ruth! Särskilt med det där att vila innan man blir trött :-)

Sörab i Sumpan? Lite variation på rensningen blev det allt :-D

Villa Freja sa...

Ingen rast, ingen ro. Jag hade aldrig klarat av ditt tempo så beundrar dig för att du orkar. Kram.

House and Garden by Bia sa...

Du har verkligen energi min vän !!...skulle inte orka med allt som du
har för dig, hihi...men vill man så orkar man, så är det ;))
Hoppas du får en bra vecka....och du, vila lite emellanåt, hihi...
Vårkram bia

Biggeros sa...

Du är verkligen i full fart. Jag minns att när man köpte något på Ikea (förr) så fattades det alltid något. Jag har känslan av att de har blivit lite bättre idag.....eller har jag fel...

Mias Mix sa...

Klokt av dig att vila lite ibland också. Perfekt tajming när IKEA-möbler ska skruvas ☺. Fast här hemma är det oftast jag som har bäst tålamod med sånt. Jätteläckra hissdörrar!