fredag 3 mars 2017

En fredag i Solna

Idag letade jag efter Maja, det tog ett tag innan jag hittade henne, i en stängd flyttkartong, vete tusan hur hon har hamnat där? Men katter kan! 

Ikväll gick vi tillsammans med vår kompis och nu även granne, till Winery hotel ...

,,,där vi åt fredagsmiddag, Y tog in en delikat charkbricka...

Jag åt en god pasta med havets läckerheter.

Sen satte vi oss bekvämare och njöt av ett gott rödvin innan vi promenerade hem till vår nya lägenhet, en trevlig avslutning på en ledig fredag i Solna.

6 kommentarer:

JaanaM. sa...

Härligt med fredagsmys så nära hemmet!

Ama de casa sa...

Haha! Ja, där ser man precis var Maja har boat in sig :-)

Den där pastan var verkligen knökfull med havets läckerheter - ovanligt, det brukar oftast vara mer pasta och typ en räka ;-) Smarrigt!

Ikväll håller jag mest på Boris, men jag tycker att det blir alltför många till finalen när hälften går vidare från AC... Dom är ju redan utröstade?

Villa Freja sa...

Låter mysigt och såg riktigt gott ut!

Ditte sa...

Vilken njutbar fredagkväll! Och perfekt att ha gångsvstånd till trevligheterna.
Maten såg verkligen god ut!
Önskar dig en fin lördag!
Och Maja! I en kartong....Så fin hon är och säkert glad att ni hittade henne.
kram!

BP sa...

Vilken härlig fredagskväll! Å din pasta med havets läckerheter - nu dreglar jag ner tangentbordet. Ser så himla gott ut - inte tangentbordet utan rätten du valde alltså;-)

Bilden på Maja är härlig! Hon verkar gilla kartonger och sopsäckar. Sätt en bjällra på henne så att du lättare hittar henne nästa gång;-)

Comsi comsa sa...



Maja spelade er nog bara ett "flyttspratt" :D)

Kram ♥