fredag 24 februari 2017

Överlåtelsen

Så var det då dags att lämna över huset till de nya ägarna, vi träffade dem hos mäklaren i morse. Ett trevligt ungt par som vi fick prata engelska med, för han är från Spanien och hon från Japan! Hoppas att de kommer att trivas i huset, trots att det är så slitet på sina håll! Vi åkte vidare till Elektrolux servicebutik där vi inköpte nya hjul till diskmaskinen i Solna, de förra ägarna nämnde att det saknades  nåt hjul, så man fick dra ut korgen med försiktighet, men det glömmer man ju varje gång, så nu har vi inhandlat nya hjul till korgen, så vi kan dra ut den utan att den ramlar ner varje gång! Sen vidare till Ikea för tredje dagen på raken, och ja...Susjos började med lunch, haha!! Vi kollade in lite som vi behöver och nya lampor...behöver rullgardin till sovrummet, jag som sover på dagtid behöver ha det mörkt...ja, listan kan göras lång!

Sen hem för att hinna sova en stund innan det är dags att börja jobba igen! Jag har verkligen haft tur som varit ledig så länge precis när vi har flyttat, och bytte bort torsdagnatten så jag kunde vara med på överlåtelsen idag, ska istället jobba i morgon natt, jo, jag vet det är mello deltävling 4 som jag missar, men jag gör som vanligt,åker in tidigare för att hinna lyssna på låtarna innan jag börjar jobba! Ett tips är att Loreen går vidare i morgon, men återkommer i morgon med mina tips. Nu lite mat innan jobbet...
...och bilden, underbar eftermiddagssol från vårt gästrum och utsikten över Mall of Scandinavia.

10 kommentarer:

BP sa...

Då har du verkligen varit busy idag också! Kul med ett spanskt/japanskt par som köpte huset. Det var en liten annorlunda kombination om man säger så;-)

Utsikten från ditt gästrum är magnifik - speciellt byggkranerna faller mig i smaken här;-)

Läste förresten att Loreen verkar göra allt för att INTE vinna - hur nog det skulle gå till;-)

Önskar dig som vanligt en riktigt lugn natt!

Ama de casa sa...

ÄNTLIGEN!!! Ja, nu är det klart - vad skönt för er :-)

Ni kommer säkerligen att trivas superbra i den nya lägenheten, och du? Ni behöver inte ha så himla bråttom att komma i ordning. Ta det lugnt nu ett tag och pusta ut ordentligt!

"Sista chansen" imorgon. Hoppas mycket på en "Måns", men tror inte på det egentligen. Loreen... Lite väl konstig, utan att jag har lyssnat på låten. Tror inte att Sverige kommer att ha en chans i år. Tyvärr.

Men man vet aldrig :-)

Ditte sa...

Grattis! Nu är allt klart! Ja, alltså det formella. Vet att mycket praktiskt återstår i er lägenhet men det får komma efter hand.
Ja,jobb mellan vaven har du ju också....Rejält!
Och visst är det en hel del som behövs när man flyttar även om man tycker det mesta finns. Skönt med ett IKEA i hyfsad närhet.
Vad gäller melodifestivalen så har jag nog inga stora förhoppningar direkt men visst ska jag titta.
Tycker bara att programledarna är så sega...Och varför tre lika sega. (Daniel L är ju bra om han får göra det han ska -sjunga.)
Önskar dig en lugn natt.
Kram

Anni sa...

Oj, vad jag blir trött bara av att läsa om flyttbestyren. Men det skrev jag nog förut också.
Äntligen är ni på plats på ett enda ställe och kan koncentrera er på att plocka upp i en mer lagom takt.
Och jag ska lyssna på bidragen, det hade jag glömt att göra!
Kram på dig!

Susanne sa...

Va skönt att ni lämnat över nycklarna till de nya ägarna, nu är det bara resten kvar ;)
Ha det gott och kram

Villa Freja sa...

Skönt. Nu kan ni sätta punkt för det kapitlet och helt ägna er åt att bo in er i nya lyan.

No34 sa...

Hallå och tack för titten hos mig! Kul , men jobbigt att flytta.... Man spar liksom på sig en hel del under årens lopp... Lycka till nu med det nya boendet och hoppas både Ni och Era köpare kommer att trivas ... :)
Solig lördagskram från Kate

Geddfish ♥ sa...

Så soligt och fint! Och det har jag här också, faktiskt.
Ljuvlig bild, den med orkidéerna i fönstret och utsikten.
Grattis till att vara färdiga med gamla huset och nu "bara" inrikta er på det nya!
Kram! 💗

znogge sa...

Så skönt att det äntligen är klart. Jag hoppas verkligen att ni ska trivas bra i er nya lägenhet!

Kram och trevlig lördag <3

Ami sa...

Så skönt att allt är klart nu :) Hoppas ni alla ska trivas i era nya hem!
Kram