lördag 18 februari 2017

Flyttdagen

Så var dagen här då det stora flyttlasset skulle gå....med hjälp av vänner och äldsta sonen fylldes lastbilen snabbt upp till bredden. Så mycket grejer...trots att vi slängt, gett bort och sålt så mycket! Två varv med lastbilen blev det, och än finns det grejer kvar i radhuset, mest som ska slängas. Uteförrådet är också kvar att tömmas.



Såhär fick nya soffan plats, absolut inte optimalt, men det får duga så länge. Som ni ser har vi tagit bort tvåsits delen på den högra sidan och lagt sittkuddarna som en fotpall. Tvåsitsdelen befinner sig i källarförrådet så länge.  

Bord och stolar på plats...

Här är dagens flyttgäng,tusen tack för hjälpen!!!!

I den tredje mellodeltävlingen så missade jag bara två låtar innan vi var hemma på plats i SOLNA och kunde se resten av tävlingen. Ovanligt dåliga låtar tyckte jag.  Gladast blev jag att Owe Törnqvist tog sig till final.
Är helt slut nu,kommer nog att sova gott i natt, den första natten i den nya lägenheten!

4 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag tycker att det blev bra med soffan! Gladast blev jag av att se att ni nu har ett köksbord och flera stolar på plats. Var lite orolig där ett tag... ;-)

Snyggt jobbat :-)

Visst var Owe bäst igår! Absolut rätt gubbe till final - strongt av honom :-)

BP sa...

Stort GRATTIS till en framgångsrik flytt till nya lägenheten. Hoppas att ni ska trivas i den!
Å ni har ju kommit otroligt långt! Eloge!
Soffan är jättesnygg i hörnan mot den svart-silvriga väggen. Köket blev också jättefin!
Läste på Aftonbladet att Owe gått vidare till finalen. Han var den enda jag kände igen namnet på. Frågan är bara att om en 87-åring kan gå vidare vilken kvalitetsnivå låtarna av de yngre förmågorna låg på.
Himla kul att du hann se deltävlingen.

PS. Visst är det era USA-kompisar som hjälpte till med flytten!? DS.

HWIT BLOGG sa...

Flytten går vidare! Härligt! Somnade gott till mello igår, får väl se reprisen sen...
Kram från Titti

Ditte sa...

Vilket jobb! Ni är både entusiastiska och målinriktade och det är en bra kombo.
Så fint det blir i lägenheten och en bra lösning med soffan.
Skönt att ni fått hjälp med flytten för det mycket som ska med och sedan komma på plats. Kan tänka mig att ni var helt slut.

Jag tippade igår båda låtarna som skulle gå vidare till final och extra kul med Owe Törnquist. Verkligen!

Skickar styrkekramar.