lördag 21 januari 2017

Det blev en dag på stranden...




Tyvärr mycket moln igår , faktiskt två droppar regn. Men det blev beachen i alla fall, och våra kompisar som bor i Maspalomas kom och hälsade på.


Vi åt lunch tillsammans , och jag provade en god tapas tallrik.


Solen kom tillbaka mot kvällen...


...och vi fick skjuts uppför alla backar till hotellet, mycket skönt!


Bubblade i jacuzzin även denna dag och såg solen gå ner bakom bergen. Sen middag och goda drinkar i pianobaren , men jag var upp i morse för min dagliga joggingtur med tunga ben och en Treo i kroppen! Nu stundar en dag i solen ,inga moln syns på himlen idag, hurra!!!

Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

BP sa...

Ni slapp i alla fall trängas på stranden om man säger så;-) Parasollerna är ju AIK-färgade. Det är kanske därför det var så lite folk ;-)
Tapastallriken - jo tack:-)

Håller tummarna att solen håller i sig hela dagen idag och att du klarar dig utan Treo;-)

Kolonilotta sa...

Oj! Det var många tomma solstolar!
Du är ju fenomenal som går upp och ger dig ut och springer på semestern!

Nu blev jag jätte sugen på tapas! :)
Ha det fortsatt fint!
Bubbla lite åt mig också! :)
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Skönt att solen kom tillbaka!

znogge sa...

Hoppas solen har kommit för att stanna! Tyvärr är Kanarieöarna inte vädermässigt så säkra vid den här tiden men jag hoppas på tur för er skull!

Ditte sa...

Låter som en behaglig dag. Ohc på stranden hade man kanske väntat sig större invasion med tanke på att solsängarna placerats väldigt tätt. Men å andra sidan är ju inte stranden så lång (om den inte förlängts)så det behövs nog om alla hugade ska få plats. Mysigt med besök och jag kan tänka mig att du avstod språngmarschen uppför backarna till hotellet.

Tapaslunch är alltid helt rätt. Ser så gott ut.
Jag had eockså gärna bubblat ett tag där på altanen och sett solen gå ner. Absolut njutbart!
Hoppas ni haft en härlig dag i solen idag.

FREEDOMtravel sa...

Tapas är aldrig fel!!! Hoppas i får fint väder nu!

Comsi comsa sa...


Låter som en bra dag. Fin solnedgång....

Kram och må så bra! ❤

Rantamor sa...

Hoppas ni får trevliga dagar,
och att du kommer hem peppad för melodifestivalen....