söndag 27 november 2016

Första advent och skyltsöndag

Därför jobbar jag natt...hihi...

Idag vet jag personal som har slitit...för idag flyttar delar av barnsjukvården in till Nya Karolinska...vilket jobb!
Här hemma börjar det hända nånting också....en säng flyttade in till ett annat rum, vi får ju besök från Malta över jul....
Vi har en vind med en samling grejor efter 15 års boende...dessa två stora mjukisdjur hoppas jag Stadsmissionen tar emot i morgon?
Maja blev förtjust i våra svarta sopsäckar!?
Just ja, det är första advent idag, tände ljuset ikväll. Hm, jag som gillar lussekatter till advent...det får jag göra en annan dag! Är lite snuvig och har ont i halsen, det bådar inte gott. Ska jobba igen i morgon....
Oj,glömde länka till BP som ju förvaltar Skyltsöndagen!!

8 kommentarer:

BP sa...

Förstår att du jobbar nätter, ja, nu gör jag det:-))))))
Såg ett reportage om flytten av Astrid Lindgrens och andra verksamheter på ABC nytt ikväll. Såg även intervjun med den i mina ögon extremt flummiga chefsläkaren som jag glömt namnet på. Men åtminstone berömde hon personalens slit... Snart er tur eller...

Så ni ska måla om ett rum när sonen kommer på besök - eller är det inför försäljningen av huset?

Gosedjuren - vi (läs maken) har en stooooor bläckfisk. Den skulle passa in i gänget kan jag säga;-)

Å bilden på Maja är en 100-poängare!!! Kolla bara hennes blick!!!

Tusen tack för toppen skylning idag! Å du - hoppas du inte blir sjuk!!!

Comsi comsa sa...


Hi hi vilken blick Maja fick...:)
Hoppas du inte blir sjuk...

Godnattkram ❤

BP sa...

Svar: Jo, Petter vet jag faktiskt vem det är. Eller rättare sagt jag har hört talas/skrivas om honom. Skulle dock inte komma ihåg en endaste låt - oooooops. 1 000 tack för infon. Du kan ju verkligen ALLT om 08!!!

PS. Du behöver inte länka till Skyltsöndag, verkligen inte. Är bara så glad att du skyltar och bidrar med toppen inlägg till temat. Det räcker så gott:-) KRAM! DS.

znogge sa...

Hoppas du inte blir sjuk men det går mycket nu... Mysigt med julbesök från Malta!

Kram

Ama de casa sa...

Håller tummarna att du håller dig frisk!

Mycket stök och bök nu inför både julen och flytten. Maja verkar vara den som är mest taggad inför det hela - hon har ju packat sig själv i en säck :-)

Ha en riktigt braig måndag nu - och en frisk sådan!

FREEDOMtravel sa...

Sååå fantastiskt att det finns människor som passar för att jobba natt! Bilden som det står "me" på är jag - sent på kvällen ;)

Geddfish ♥ sa...

Vilken rolig Maja! Hon har ju accepterat flytten. Annars kan det vara så att katter går och gömmer sig.
Beundrar nattarbetare. Jag har bara varit kvällsarbetare, ingen hit, jag är kvällstrött.
Vad härligt med maltabesök! Roligt komma hem till jul.
Tack för fin skyltning.
Jag är inte sjuk, men olidligt hes sen en vecka. Krya på dig!
Kram! ♥

House and Garden by Bia sa...

Åh så söt katt ;))
Vi skippar adventsstaken med levande ljus i år...men andra adventsstakar och stjärnor har vi däremot ;)
Och en massa värmeljus lite här o var förstås !!
Ha en fin vecka !
Varm kram