lördag 19 november 2016

Fame och tröttmössa

Har sovit 3 1/2 timme i natt, vaknade kl 05...ingen risk att jag försov mig alltså! Här på väg till F&S...

Började morgonen med ett danspass...vi fick dansa till "Fame"...jag hängde inte med alls...alldeles för mycket koordinationer som las ihop, jag var borta direkt! Men kul att få pröva på! Nåt ännu mera nytt för mej var Bulgarian Bags, som jag sedan provade på, svingade den runt så jag fick mjölksyra i armarna..det lär kännas i morgon. Efter lunch gav jag upp...helt yr och snurrig i kroppen ,så jag åkte hem och somnade i soffan! Välbehövligt!

Å här har ni låten som jag "dansade" till i morse....den håller än, och vem minns inte den TV-serien!

10 kommentarer:

Comsi comsa sa...

Såklart jag kommer ihåg låten.:)
Hoppas du sover redan så jag säger: godmorgon. :D)) Kram ❤

BP sa...

Fame kommer till och med jag ihåg! Men jag förstår att du var aningen "död" under det passet. Snacka om att leva i dvala... Tre och en halv timmes sömn - jag hade varit döööööööd... Så helt okej att du somnade i soffan. Hoppas du "acklimatiserar" dig under ledigheten nu. Om du är ledig alltså. Kram!

znogge sa...

den minns man mer än väl! så bra .D

vet inte om jag ska säga god natt eller god morgon men so gott i alla fall1

Kolonilotta sa...

Bra kämpat...! Jag somnade också på soffan igår ;)
Kan ju räknas som träning om man dansar flera timmer också. Eller hur!
Kramar!

Ama de casa sa...

Gillade både låten och serien :-)

Haha! Jag minns när jag gick på aerobics i källaren på Sollentuna simhall (inte på det här millenniet... ;-) ). Vi var en hel hög med tanter som sprang runt och krockade med varandra hela tiden. Hon den stackaren som ledde det hela blev tokig på oss och ropade till slut:
- Ni MÅSTE lära er skillnaden på höger och vänster!!!
:-D
Föredrog "step up" faktiskt. Då hade man ett eget litet revir runt den där brädan och krockade inte så mycket med andra.

Hur lyckades nån skrämma iväg mig på träning? Jo, förstår du. Anders lovade att om jag började träna skulle han följa med och rida islandshäst. Och när han hade gjort det, då var min mycket kortvariga träningsperiod över :-D

Kicki sa...

Älskade den serien. Duktig du är, måste skärpa till mej gällande motionen. Kroppen ska hålla länge än, kramar

Ami sa...

Haha! Du är verkligen i farten jämt :D
Ha en skön söndag!
Kram

HWIT BLOGG sa...

Härlig energi! Önskar jag hade hälften av den ha ha...
Kram från Titti

Geddfish ♥ sa...

FAME kommer jag mycket väl ihåg!!
Kan ta dig ihand på sömn. Var på jubileumsfest, somnade 01.30, vaknade 05.45 och upp och till kyrkan som kyrkvärd. Det gick, det också plus att jag gick på bio, men nu slocknar jag.
Tröttmössekram ♥

Ditte sa...

Låten kommer jag väl ihåg och tv.serien tittade jag ofta på. Men jag förstår att det var klurigt där med stegkoordinationen.
Men säkert kul att testa.
Bulgarian bag verkar roligt och enligt dig gör den säkert nytta också.
Får höra hur dte känns i morgon.
Kram och natti!