torsdag 4 augusti 2016

Throwback thursday

Jamen vi kör lite minnen från vår roadtrip igen! Dessa foton har Tobbe tagit. Här är vi på väg mot San Francisco!

På" hop on-hop off "bussen i San Francisco

Glada i hågen!

Just klarat av Golden Gate bron på cykel.

Glada i Sausalito

Skrämda (?) på Alcatraz!

Efter en natt i telefonrådgivningen på jobbet så vaknade jag redan kl 13 och kunde inte somna om. Så småningom ser jag att den ena hörapparaten inte är komplett, den yttersta delen saknas. Vis av erfarenhet (jo, det har hänt förut) så förstår jag att den lossnat och fastnat i örat. Försöker titta in i örat, men ser ingenting ( det är ju inte lätt) . Vad göra, jo spola örat med massor av vatten..men nej , inget kommer ut. Hittar lite revaxör som jag duttar in i örat,spolar igen, och se...nu ser jag något långt därinne. Har inte tålamod att vänta på maken som kommer hem strax innan jag ska åka till jobbet igen, utan provar med denna pincett att få tag på den lilla plastsaken...och lyckas till sist, puh! Mission complete!
Nu stundar ännu en natt på jobbet.

6 kommentarer:

BP sa...

Kul att se fler bilder från San Fransisco. För att vara ärlig var dina bilder dock betydligt skarpare och "åt rätt håll". Komplimang till dig!

Vad gäller den av hörapparaten i ditt öra så måste jag säga att du var extremt modig att pilla ut den själv. Å att du dessutom lyckades med ger extra plus. Trodde iofs att man måste ta ut hörapparater när man sover, men det kanske inte gäller längre... eller så stämmer det fortfarande med tanke på vad du har fiskat upp ur örat;-)

Hoppas på en lugn natt för dig!

znogge sa...

Skönt att det löste sig för inte är det lätt att leta efter saker i öronen! Hoppas jobbnatten blir bra :D

Kram

Ama de casa sa...

Härliga minnen igen :-)

Men fy att den kan lossna och leta sig in i örat sådär! Obehagligt... Men snyggt jobbat av dig!

Ditte sa...

Ni ser verkligen glada och pigga ut på bilderna så jag kan lätt tänka mig att verkligeheten var ämn mer munter....
Härliga minnen!

Läskigt med hörapparaten! Och tur du var ensvis! Men det borde ju finnnas en broms på den....

Önskar dig en lugn jobbnatt.
Kram!

Comsi comsa sa...


Skönt du fick tag i rackarn inne i örat. 👂 snyggt jobbat, jag hade nog fått panik. 😲

Kram ❤

Comsi comsa sa...


Skönt du fick tag i rackarn inne i örat. 👂 snyggt jobbat, jag hade nog fått panik. 😲

Kram ❤