fredag 22 juli 2016

Roadtripen fortsätter...och extrapass på jobbet

...om ni orkar..mera bilder från den mest fantastiska resan jag varit med om! Här har vi cyklat över Golden Gate bron och hamnat i Sausalito. Här syns balanserade stenar vid stranden! 





Såklart måste man prova dessa godingar när man är i USA!

Sausalito var redo för cykel invasionen!

Bra parkering för cyklarna,som så klart kostade pengar...


Cyklarna måste låsas...

Fina blommor i Sausalito


Gänget igen...

Så här cyklade vi.

Nu är vi på Alcatraz, och här ser ni en "dummie" som rymlingarna gjorde innan de flydde.


Midsommarhelgen i San Francisco!


Utnyttjade wi-fi på hotellet för att boka ny övernattning...


Lunch i bilen på väg upp till Napa Valley


Gröna fina områden...


Hamnade i Calistoga som var väldigt varmt, och för dyra boenden...

Fina bilar hade de..



Hittade Suzies bar som hade wi-fi...så vi kunde leta vidare efter boende...

En cool cat?!

... jag smygfotade denna biljardspelare!

Suzies bar en söndagseftermiddag!

Calistoga hade också vinbarer...




Vi hamnade i Santa Rosa, där motellet hade pool!

..och  den inköpta middagen åts (och dracks) vid poolkanten.

Hotellens frukostar var mest sötsaker...på plasttallrikar!
Natt nr 2 på jobbet var det mer att göra, fick göra lite punktinsatser vid större blödningar mm. Sovit gott idag, och på eftermiddagen förbereddes för en grillkväll med äldsta sonen och flickvän, det blev sååå mysigt!!!

 Sms från jobbet där de sökte barnmorskor akut till natten, och även till i morgon natt. Ja, i natt kunde  jag ju inte jobba, men i morgon natt skulle jag ju kunna jobba....jobba extra en lördagnatt ger kvalificerad övertidsersättning, plus att under sommarperioden så lovas varje extrapass på natten att ge 1500kr i bonuspengar, och så ob-tillägg på det...det blir många tusenlappar det...och efter denna fantastiska semesterresa så har ju kassan sinat...pengar behövs..så jag ringde jobbet och erbjöd mej mina tjänster..så i morgon blir det ingen ledig lördag, utan det blir jobbnatt istället! Häpp!

7 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Åh vilka fina talande bilder. Så kul att se. 🤗
Såklart ni skall ha betalt och efter semestern kommer det nog väl till pass... 💰💵

Stor kram ❤

Comsi comsa sa...


Åh vilka fina talande bilder. Så kul att se. 🤗
Såklart ni skall ha betalt och efter semestern kommer det nog väl till pass... 💰💵

Stor kram ❤

Ditte sa...

Det är så roligt att följa med på er resa, tack för detta. Jag vet ju att ni att ni haft en underbar resa och den kommer ni för alltid att minnas och ni kommer att le när ni om sådär en 30 år ser bilderna. Jag et...
Jag känner ju igen nästan alla platser och har också besökt de flesta.
Härliga fartfyllda bilder!
Tyvärr blev det ingen cyklong för oss över Golden Gatebron, tror inte det gick att hyra cyklar.
Men det blev rollerblades i San Fran och i Golden Gate Park...
Hoppas det kommer mer från resan.

Att du tar ett extrapass på jobbet är ju också värdefullt för alla som har tänkt sig att föda barn så det blir lite av en win win situation.
Och extar pengar till resor är alltid trevligt.
Önskar dig en fin helg med jobb.

Ama de casa sa...

Vilken UNDERBAR resa ni har gjort! :-)

Alcatraz... Haha! Jag trodde ni hade hittat ett lite mindre bra motell där :-)

znogge sa...

Vilken härlig resa och väldigt kul att få se bilder från den!

Kram

Ami sa...

Jättekul att få se era fina bilder från resan!
Ha en bra jobbnatt!
Kram

BP sa...

Det jag gillar bäst med dina bildkavalkader är mixen av av motiv. Allt från cyklar till den amerikanska varianten av frukost. Å cykelinvasionen påminner mig om Uppsalas centralstation, där det jämt råder en cykeldjungel.

Å pretzlar trodde jag var tyskt och österikiskt, men uppenbarligen har jänkarna tagit efter;-)

Tycker ni som jobbar inom sjukvården är värda varenda krona, speciellt du som nästan alltid ställer upp vid behov.