söndag 5 juni 2016

Skyltsöndag


Så många egentagna skyltar blir det inte här hos mej, förutom att jag vill slå ett slag för en god och mer nyttig pasta utan gluten. Jag har hittat bönpastan, som smakar helt okey med någon god sås till. Kikärtspastan gjorde tyvärr min mage uppror med, men bönpastan går bra ;-)

..och så lite skyltar från nätet, vi tackar BP för den roliga utmaningen! Finns inget bättre än att krypa ner i sängen efter ett nattpass, det är sååå underbart!!

Hehe.....

Den här skylten la en kollega upp lagom till jobbhelgen, ibland ser det faktiskt nästan ut så här på jobbet, och jag skojar inte!!!




Ännu en natt gjord på jobbet, stökigt både på förlossningen,mottagningen och inne hos mej och min kollega på antenatalen. Tvillingfödsel ( jag var inte med), för tidigt födda, jobbig smärta hos kvinnor i latensfasen som är svårt att smärtlindra, amningsproblem...tja,listan kan göras lång. En sak är säker i alla fall, vi har inte tråkigt på jobbet! Nu stundar natt nr 3...



12 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Det behövs verkligen inte ett nattskift för att instämma med Homer - ett dagskift funkar precis lika bra :-)

Oj, oj, oj... Hoppas att din natt blir betydligt lugnare denna natt nu då!

Susanne ❤️ sa...

Underbara skyltar !!! Och så sant om att få lägga sig tidigt haha
Hoppas du får en bra och lite lugnare natt ikväll :) PS en undran stämmer det att det döds mer barn 9månadet efter strömavbrott haha har hört det och undrar om ni märkt ngt
Kramisar till dig sötnos

Comsi comsa sa...


Tänk så man ändrar sig med åren 😉 förr skrek jag när jag la mig och nu skriker jag när jag måste gå upp. 😂😂😂😂😂😂

Håller 🖒🖒🖒 tummarna för en lugnare natt.. kram ❤

Comsi comsa sa...


Tänk så man ändrar sig med åren 😉 förr skrek jag när jag la mig och nu skriker jag när jag måste gå upp. 😂😂😂😂😂😂

Håller 🖒🖒🖒 tummarna för en lugnare natt.. kram ❤

BP sa...

Tusen tack för härlig mixad skyltning och länken. Vad gäller pastan så hade dom provsmakning av bönpastan på ICA. Måste säga att den växte i munnen på mig, så jag fortsätter äta mindre hälsosamt om man säger så.

Precis som du tar jag också emot pengarna, även om jag är lycklig ändå;-)

Ja, du har knappast tråkigt på jobbet, men lite mindre problem och lite lugnare nätter skulle ju ändå inte sitta fel då och då;-)

TantGlad sa...

Haha.......många känner nog igen sig när man var liten och alldrig ville lägga sig. Men vet du......jag är kvällstrött...så det har alltid varit skönt att gå och lägga sig Tycker jag.

Nu får du Ha en fin ny vecka och stor kram

Ami sa...

Hoppas den här natten blir lugnare! Men det är en väldans tur att ni barnmorskor finns :)
Kram

Anonym sa...

Vilket viktigt yrke du har! Full av beundran för dej och
alla andra, som hjälper till att välkomna babies till världen.

Såg hos Ditte, att du tänker cykla över Golden Gate bron. Om du
du är där i juli-august, kom ihåg att det vanligtvis är dimmigt
och en aning kyligt på mornarna. San Francisco har den lägsta
sommartemperaturen av all städer i USA; Alaska ej inberäknad.
Men så fort du kommer över bron, skiner solen. Ta en titt på
Sausalito, liten artiststad, som klättrar uppför bergsidor.

Ruth i Virginia
på mornarna till

Ditte sa...

Tack för skratt och roliga skyltar! Och jag kan förstå att ni ibland känner er som den sista.
Tänk,än en gång om några ansvariga politiker skulle följa ert jobb på plats eller om de själva bleb omdirigerade i Sverige för att dte inte finns plats. Puh, ni gör ett otroligt jobb!
Och vilken natt!
Kanske var det stormen innan lugnet...Hoppas!

JaanaM. sa...

Villa roliga skyltar!
Hoppas din natt var lite bättre inatt.

Kolonilotta sa...

Riktigt skön skyltmix! :)
Hoppas denna natt blev bra och att du vaknar utvilad denna vackra nationaldag.
Svar: va häftigt att ha åkt så många ggr! Man kanske vänjer sig efter ett tag?! Han berättade en massa om planet men det har jag glömt. Det enda jag kommer ihåg är att planet är äldre en mig! 😨
Kram :)

znogge sa...

Underbara och roliga skyltar minst sagt!

Kram och trevlig nationaldag :D