onsdag 22 juni 2016

Dan före dan...

Midsommaraftonen 2012 var vi på landet, detta år firar vi midsommar i San Francisco!!!

Idag var det så dags att lämna bort Maja på kattpensionatet, och nog var jag orolig allt. Sovit oroligt och drömt om detta hela natten.



Med stora ögon hoppade hon runt i sitt nya hem och undrade vad i hela världen har hon hamnat!

Hon snurrade runt...

...ner på golvet...

...och så upp igen.

Till slut satte hon sig vid fönstret och krafsade och tittade ut. När hon blivit trygg i sitt nya hem så kommer hon att få komma  till burarna som finns utomhus också. Linda som driver kattpensionatet själv, verkar vara en duktig tjej, så jag tror att Maja kommer att ha det bra!


Jag åkte vidare till Väsby centrum och shoppade lite. Passade på att få lite manikyr på mina barnmorskehänder också, jag har ju semester nu!....och tänk...i morgon åker vi!!!! PS. Ruth i Virginia, jag har packat ner en tjockare tröja också, tack för tipset! DS.

10 kommentarer:

BP sa...

Ja, det är ju alltid lite spänt om man har husdjur och ska åka på semester. Men Maja kommer nog att vänja sig. Det är ju "bara" tre veckor.
Njut nu!

Ditte sa...

Maja kommer säkert att trivas bra på kattpensionatet. Hon måste bara vönja in sig.
Önskar er en härlig resa och hoppas du hinner skriva några inlägg då och då. Annars väntar jag med glädje på dessa när du är hemma igen.
Ha det allra bäst!

Comsi comsa sa...


En kanonfinresa till er, hoppas ni för det bäst med allt. Maja klarar sig nog fint där. 🌹

Allt gott till dig nu...
Stor kram ❤

Comsi comsa sa...


En kanonfinresa till er, hoppas ni för det bäst med allt. Maja klarar sig nog fint där. 🌹

Allt gott till dig nu...
Stor kram ❤

Anonym sa...

Vilken gullig katt! "Lägenheten" ser ju väldigt trevlig ut.

Bra att du har tröja med dej. Det är 14C i SF just nu, och det
ser ut som det kommer att hålla sej kring 20-22C hela veckan.
Men som sagt, det är bara att köra över Golden Gate bron för att bli varm.

Hoppas du får en underbar Kalifornia-upplevelse!

Ruth i Virginia

Ama de casa sa...

Jobbigt att lämna iväg sitt hjärtegull sådär... Men hon får det säkert jättebra bara hon får lite tid att vänja sig.

Så nu är ni äntligen på väg - härligt!!! :-)

znogge sa...

Det kommer säkert att gå bra för henne men visst oroar man sig. Men ibland har man inget val och då är det bra att det finns pensionat för våra fyrbenta vänner! Önskar er en riktigt fin resa :D

Ami sa...

Jag tror också det kommer att gå jättebra för Maja. Men visst oroar man sig för de små liven!
Ha nu en jättetrevlig semester!
Kram

ina sa...

Vad fint att ni verkar ha hittat ett pensionat som ni gillar. Själv har jag hund och än så länge har jag inte behövt anlita något ställe när vi reser bort men förstår mycket väl att man kan känna sig lite orolig inför det. Allt går säkert jättebra. Kram

Mias Mix sa...

Önskar dig och familjen en riktigt härlig semester!! Och Maja kommer ha det jättebra!