onsdag 6 april 2016

Sommarbilder från Florens

Vad passar väl bättre en sån här regnig aprildag än att se tillbaka till sommaren 2010, i Italien?  Här dukar vi för bl.a färska fikon och prosciutto hemma hos våra släktingar.

En magisk sommarkväll i Nepi, norr om Rom.

En dag tog vi bilen till en stad som jag alltid drömt om att få se : Florens!

Vi var inte ensamma där nej...

Det var såå vackert!

...och det var sååå varmt!

Tur det fanns svalt vitt vin att svalka oss med!

En fantastisk utsikt över Florens!
Här ses katedralen i Florens : Basilica di Santa Maria del Fiore
Här syns fasaden av samma katedral.

Vi var också in i den, den var enorm!

En dag som denna har jag utsövd efter en god natts sömn och en tupplur på eftermiddagen kört mitt IW pass på F&S. Nu laddar jag om för teamträning i morgon på jobbet, vi ska bl.a gå igenom tvillingförlossning och sätesförlossning. Godnatt!

12 kommentarer:

BP sa...

Vilka härliga minnen - jag bara dreglar! Flores är ju såååå vacker. Har varit där en gång för länge sedan och föll pladask, precis som du!

Å du - perfekt valda minnesbilder till den här gråtrista dagen, vilket jag tackar för.

Å du verkar ha betydligt bättre koll på ditt fotoarkiv än jag;-)

Hanna - Pilates och träningstokig sa...

Kul att se bilder från er resa!

Ditte sa...

Tack för detta! Underbara bilder! Jag säger som BP "Florens är ju sååå vackert".
Jag har varit där ett par gånger men i april och september och då var det nog lite svalare.
Lite sommarkänsla idag var helt klart passande att pigga upp sig med. Och Italien är alltid trevligt.
Och i morgon är en annan dag...

Comsi comsa sa...


Jättekul att se dina bilden.

Godnattkram försöker somna men det går sådär. ❤

Browneyedgirl sa...

Vilka super härliga bilder :) Roligt att resa och se lite av världen.
Jag hoppas du får en fin dag, kram

znogge sa...

Vilka härliga minnen att få ta del av en regntung morgon! Italien är ett mycket trevligt land fast just i Florens har jag inte varit men det ska det bli ändring på! Sonen firade nyår där för något år sedan och tyckte mycket om staden.

Hoppas det blir givande temadagar!

Geddfish ♥ sa...

Vad härligt att se bilder från Florens!
Italienska städer är mäktiga och då med katedralerna, älskar dem!

Jag var med barnen till Rom, Pisa, Sienna och Toscana. Hade bokat utflykt till Florens som blev inställd, synd.

Regn även idag, så behövs uppiggningsbilder!!!
Kram ♥

Ami sa...

Tack för de härliga sommarbilderna! De passar perfekt nu när jag sitter här i regniga Helsingborg :)

JaanaM. sa...

Härligt att blicka tillbaka till resor som värner i vårregnet.

Anette sa...

Jag är ett riktigt Italienfreak, min längtan dit blev nu jättestor.
Har ännu inte "hunnit med" Florens, men det ska jag.

FREEDOMtravel sa...

Vi har varit en hel del i Italien, men aldrig i Florens. Skulle gärna komma dit nån dag!

Ama de casa sa...

Vilka härliga minnen! Och tänk - då var du rena rama ungdomen :-)