torsdag 6 augusti 2015

Mord i grannkommunen..

Nästan vid samma tid igår när jag går ut för att jogga nere vid sjön och jästbolaget, så går en 21-årig flicka ut för att göra samma sak, några kilometer från mej i grannkommunen. Hon kommer aldrig hem igen, utan hittas mördad i skogen. Jag är bedrövad idag. Är upprörd också för att jag ,när jag är ute och springer just i skogsområdena är uppmärksam och lite lite orolig för att bli överfallen...ska det behöva vara så?! Så fruktansvärt det som har hänt, och obehagligt när det är så nära.

I morgon åker vi till Zakynthos, och jag borde börja packa nu...

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Så hemskt.
Men jag önskar dig en riktig trevlig semester.

Tjingelingen från Rantamor.

Comsi comsa sa...


När jag läste det hemska tänkte jag på dig, du hade just kommenterat att du skulle ut och jogga.
Blir så ledsen, skall vi inte våga att göra vad vi vill längre? Det är så grymt.... :-(

Stor kram och trevlig resa ❤

BP sa...

Läste om mordet och såg reportaget på abc-nytt. Det är hemskt och känns ju ännu mera påtagligt eftersom det ju är bara några kilometer ifrån där du bor och springer. Hemskt helt enkelt!

Så det är nog inte helt fel tajming att sticka till Grekland. Hoppas ni har laddat upp med massvis med kontanter...

Ha en trevlig resa åsså så hoppas jag att hotelet har wifi och att du rapporterar dagligen - som vanligt.

Stor kram och ha en härlig semester i den underbara värmen som är där:-)

Anni sa...

Sådant som alla kvinnor är rädda för - och så händer det också! Helt fruktansvärt, jag lider ofantligt med familjen.

Njut av värmen, solen och mannen nu!

Ama de casa sa...

Ja, fy vad läskigt och helt enkelt fruktansvärt! Visst blir det EXTRA hemskt när det kommer så nära... :-(

Skönt att du får resa bort ett tag - se till att bli ordentligt packad nu ;-)