onsdag 19 augusti 2015

Bankärenden en solig dag...

Puh,vilken dag! Det halsonda bidde en förkylning, rastlöst att inte kunna träna. Men tog mej ut idag- till banken i ett ärende vad gäller pappas dödsbo. Trodde mej ha alla papper med, men icke...så tillbaka hem för att hämta bouppteckningen...och sen tillbaka till banken...tröttsamt, roligare kan man ha det en solig dag som denna. Passade på att för första gången prova på en juice från "Naked juice Bar" när jag ändå var i centrum, tog en vitaminrik juice: "Orange Ginger Fizz" som innehöll apelsin,morot och ingefära, den var sååå god! Kvällen spenderades framför TV:n. Följer ni den nya serien "Broadchurch på TV4? Eller ja, det är visst andra säsongen. Den är så bra!

10 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Ja, jag tittar på Broadchurch, missade första omgången....
Drinken låter god, allt med ingefära gillar jag och morötter sitter jag och knaprar på.
Krya på dig kram ❤

Comsi comsa sa...


Ja, jag tittar på Broadchurch, missade första omgången....
Drinken låter god, allt med ingefära gillar jag och morötter sitter jag och knaprar på.
Krya på dig kram ❤

BP sa...

Klart jag/vi följer denna serie! Den blir mera "weird" för varje minut. Har du sett första delen av serien? Men den här serien är nästan mera förirrande än den första delen. Åklagaren = lika med psykologen i Dexter (om du följde den serien). Försvararen är tjejen i den första serien av "Brottskod försvunnen". Å serien är såååå himla bra, preis som du säger, om naingen förvirrande;-)

PS Bouppteckningar är en mardröm. Å "drinken" - jo, den låter ju precis som en så otroligt god blandning som på "min" Joe & the Juice i Täby Centrum.

Ama de casa sa...

Nja... Jag orkar inte riktigt med att följa serier... Om inte sånt som Idol, Let's Dance och Schlagern kan räknas dit, alltså :-)

Hoppas din förkylning är väck nu!

Ama de casa sa...

sv: Haha! Här har vi just ingen "andra tv" nu på sommaren. Är för varmt i dom andra rummen dit AC-n inte riktigt når. Så mitt Idol-tittande blir oftast på min lilla dator MED höronpropparna i :-D

Ama de casa sa...

Fast schlagern - den kommer Anders INTE undan... :-D

Anni sa...

Att du orkar! Jag orkar gå en liten vända i trädgården då och då, sedan måste jag vila. Mitt halsonda gick snabbt över men eländet satte sig ju i bihålorna istället. Tror dock inte att vi kan skylla på varandra, den här smittan är nog mycket nyare. (Läs: maken ... i alla fall i mitt fall, och inte blev han speciellt sjuk heller :-P )

Anonym sa...

Ja du... inte enkelt med alla papper. Har ju nyss gått igenom två bouppteckningar och insett hur mycket man inte vet och förstår...
SJÄLVKLART kikar jag på Broadchurch, en fantastiskt bra och spännande serie. Såg första säsongen och var som tagen och nu sitter jag som fastklistrad framför TV´n och väntar på nästa avsnitt...
Trist med förkylning. Du får krya på dig. Må så gott!!

Kolonilotta sa...

Starkt jobbat att orka ut när du är så dålig!
Jag hoppas att du har sjukskrivit dig!
Nej. Den serien har jag inte sett.
Skönt att du har något att fördriva tiden med när du är hängig.
Krya på dig snabbt nu! ♡
Kram.

Susanne ❤️ sa...

Skönt att komma ut trots hängighet !!
Serien har jag inte sett men är tyvärr ingen tv freak alls missar det mesta alla pratar om hihi ;) allt med ingefära är gott och gillar olika juicer!!
Hoppas du Kryar på dig vännen
Kram❤️