tisdag 14 juli 2015

En (lite) solig dag

En magisk solnedgång igår kväll, liksom ikväll...men kallt ute, fast igår var det +12,nu är det +14..inte fy skam! När jag sms:ade sonen på Malta om vår sommar så berättade han att de har så varmt så de inte kan sova på nätterna ( och för dyrt att använda ac:n..).


Idag var det ganska soligt emellanåt,så det var i alla fall tur att bikinin kom med! 

Åkte till Gräddö på eftermiddagen och köpte färsk lax...

...som vi grillade med diverse godsaker och stänkte på lite vitt vin,olivolja och kryddor...mums!

Innan "Allsång på Skansen" hann jag ut i blåbärsskogen och plockade ihop lite dessert! 
Men grämer mej fortfarande för de drygt 4000 svenska kronorna i noshow avgift som jag nu ser är dragna på mitt kort, men men..det är bara pengar....tur jag fick tillbaka (lite) på skatten, och att jag fick ( lite) löneförhöjning..som ska ge (lite) retroaktivt på lönen i juli...

9 kommentarer:

Comsi comsa sa...

Vacker bild på solnedgången... Jag brukar också göra dessa laxpaket och lägga på grillen, enkelt och gott.
Det tar någon dag innan förargelsen över de draga pengarna lägger sig...

Godnattkram ❤

Comsi comsa sa...

Vacker bild på solnedgången... Jag brukar också göra dessa laxpaket och lägga på grillen, enkelt och gott.
Det tar någon dag innan förargelsen över de draga pengarna lägger sig...

Godnattkram ❤

BP sa...

Det är så himla roligt egentligen, för jag bloggade ju också om en halvdag med sol - åsså gör du i stort sett samma sak, fast du säger "ganska".

Åsså din grillade mat skulle jag kunna DÖ för - mums. Så gör min idol Jamie Oliver med fisk också. Å färsk lax som i ditt fall är ju en helt annan sak än lax på den lokala ICA om man säger så.

Anita på Malta kan inte sova heller under nätterna skriver hon i en kommentar. Men jag undrar om du och jag skulle ha samma problem - tror inte det;-)

Grattis till återbäringen. Stort GRATTIS till löneförhöjningen.Men jag förstår dig - även om det jämnar ut sig mot hotellbokningen så sviiiiiiider det. Rejält!

Eva sa...

Härligt att se att du tar tillvara på solstrålarna - jag längtar till semestern så att jag också kan göra det :o).

Laxmiddagen ser ju urläcker ut, det skriver jag upp på listan över sommarmaten som skall ätas - tack!

Kram Eva

Ama de casa sa...

Förstår att det svider, även om det givetvis kunde ha varit värre, så känns det kymigt i alla fall.

Grattis till både löneförhöjning och skatteåterbäring :-)

Hujeda mig. Utan AC skulle jag inte överleva! (Troligen skulle jag det, men jag skulle inte gilla det. Inte alls...).

Hoppas det blir mera sol så du får jättestor nytta av din fina, röda bikini :-)

fialia sa...

Härliga bilder, men vad drog dom sa du? För vad?
Vi har hela 17 grader)
ha de Fia

Kolonilotta sa...

Förstår att det svider ordentligt att få "kasta" bort så mycket pengar!
Men tänk på all den jobbiga värmen du slapp när du inte åkte! ;)
Här kan vi ju fortfarande krypa in under det härliga duntäcket varje kväll!
Det kan dom minsann inte på Malta!
Fortsätt och njut nu sista dagarna på mini semestern!
Men var rädd om kroppen i solen! ;)
Apropå det! Du borde ju inte behöva någon bikini ju efter sin senaste bränna! ;)
Den satte ju så fina spår på dig! ♡
Ha en fin kväll!
Kram Susanne

Susanne sa...

Idag var det iag ganska hyftsat väder, jag tillbringade den största delen i solstolen. Min son gifter sig om om 2,5 vecka och blir det inte bättre så måste jag nog spraytana mig ;)
Kram

Susanne ❤️ sa...

Usch förstår att du grämer dig det är verkligen pengar man kunde användt till annat :(
Härliga goda laxpaket, lax är bland det godaste kag vet och grilla är bäst eller i ugn lätt ich enkelt ;)
Hoppas du haft en mysig onsdag
Kramisar till dig finAste