måndag 15 juni 2015

Underbart är kort...

Vi hade tur med vädret på Gotland, solen sken nästan hela tiden. Här den ståtliga domkyrkan i Visby

Vilken vy va? Andlöst vackert!


Syrenträdet var sååå häftigt,tyvärr syns det inte så bra på bild.

Nästa gång kanske man kan prova en båttur till Gotland, men det var bra skönt att flyga!

Fick lite Pippi Långstrump känsla i gränderna, och filmerna är ju inspelade där va?





Fick tips om att äta på "Gamla Masters", och det gjorde vi, och inte blev vi besvikna! Provade för första gången att smaka ramslök genom denna ramslökssoppa,den var underbart god, och ja, det är minsann en liten pilgrimsmussla däri, mums!

Varmrätten blev lammbog med potatispuré med tryffel som smälte i munnen!

Här vill jag visa den fantastiska skumkronan på den godaste ölen som vi smakade på i Visby. Den tog fem minuter att tappa upp, men den var värd att vänta på , rekommenderar på tapp: (den var inte lika god på flaska?) Wisby pils!

Laddad för middag!

Blir smickrad när min man hojtar vid TV:n och säger att jag är med i kvällens fotbollsmatch som tränare för Tysklands damlandslag, han tycker nämligen att jag är väldigt lik Silvia Neid! Och jag är gärna hennes dubbelgångare! vet att BP också gjort den iakttagelsen förut. Kul ju!
Idag flög vi alltså hem från Gotland, och jag laddade om för terminens sista jympapass! Kändes konstigt att så snabbt skifta från semester feeling på Gotland till vardag i Sollentuna...men men, är ledig hela veckan fram till midsommar-då ska här jobbas igen!

5 kommentarer:

BP sa...

Vilka fantastiska bilder från Visby! Å vilket käk. Mums för hela slanten - i dubbel bemärkelse alltså:-)

Å det glädjer mig att din egen make också ser att du är Silvia Neids dubbelgångare. Då kan du ju ta åt dig äran "ute på stan" om/när tyskarna vinner VM, vilket många tror.

PS. Kan man flyga på 30 minuter i stället för att sitta 8 timmar på en båt så tjänar man typ en extra dag på resmålet. Å det är det värt!.DS

Ama de casa sa...

Underbart är kort men du har också fångat underbart PÅ kort (som i foto) ;-)

Härliga bilder och tur med vädret och allt :-)

Comsi comsa sa...



Jättefina kort, nu fick jag längtan till Gotland....

Kramen ♥

helga sa...

Vad mysigt! Jag har varit mycket på Gotland eftersom mina föräldrar bodde där i 11 år. Jag och min man gifte oss i domkyrkan i Visby och jag jobbade på flygplatsen ett tag.

Decdia sa...

Vad vackert där är! Jag har aldrig varit på Gotland men jag får ta och åka dit någon gång.