torsdag 28 maj 2015

Wien fredag lördag ESC!

Vårt hotellrum? Bjuder på den här bilden!

På fredagen tog vi det lugnt. Öl och schnitzel...

Mycket god mat, inte minst deras potatissallad!!!


Denna man såg vi överallt!

Liten promenad i Wien, Spanska ridskolan sas det..men några hästar såg vi inte...

Däremot spanjorer!

..och statyer

Lördagen bjöd på spöregn...

...men vi plaskade på i regnet och kom till Hundertwasserhuset

Mitt emot huset fanns ett café och vi fick möjlighet att prova Apfelstrudel och sachertårta...inte min kopp av te!

Hem och förbereda oss för kvällens final!

Vår man i receptionen tog tålmodigt foton på oss varje kväll!

Åkte till våra nyfunna svenska vänner och förberedde oss vidare!

Heja Måns!

Nu är vi laddade!!

Hamnade på diskoteket U4, där de hade storbildsskärm. Regnade tyvärr för mycket för att vara ute vid rådhuset.
Minsann så hamnade vi i skottgluggen på en "riktig fotograf" också, så här är ett foto på oss på U4:as hemsida....konstigt va?!

Killar från Belgien var också glada ..








..och så, den underbara flygresan hem...

Finns inga ord...

En lycklig flygvärdinna på air Berlin

Tack Christer Björkman för lånet!

Hemma igen, nu är det over and out!!! Inlägg 84/blogg100

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Så mycket underbart härligt ni upplevde på era mellodagar.
Nu får ni ladda om och börja snickra inför nästa år med alla
delfinaler och så den stora festen i Sverige.
Undrar var det kommer att gå, i vilken stad ??

Tack för att vi fått vara med och festa till det runt mellofesten i Wien.

Tjingelingen, måste ju kännas lite abstinens nu när allt är slut ??
Gillade Måns låt, men fastna i Belgiens låt.

BP sa...

Vilken härlig avslutning på ESC, jag menar både Måns vinst, men speciellt ditt inlägg. Det har allt!
Skrattade gott när jag såg ert hotellrum. Ungefär som mitt när vi låg på träningsläger. Ljuva minnen:-)
Å det där roliga huset var ju helt i min smak.
Äppelstrudeln hade jag nog fått ner, men inte Sacher tårtan.
Förstår att du är trött. Sådant liv kräver minst en veckas återhämntning, å det fick ju inte du. Men snart är det ju helg. Hoppas du får vara ledig!

Ama de casa sa...

Men åh vad ni hann med mycket! Nu får du vila upp din en vecka eller två på hemmaplan för att komma i fas, tror jag... :-)

Vilken underbar resa, vilka upplevelser och vilket härligt upplopp på det hela :-)

Shamrock sa...

Åh vad kul ni verkar ha haft. Och vilken känsla när vi vann!