söndag 19 april 2015

Viva La Pop och skyltsöndag

För bara någon vecka sedan bokade maken bord och showbiljetter till Orups kritikerrosade show på Hamburger börs. Vilken lyx att få sätta sig vid dukat bord ännu en kväll. En god förrätt med tre små tapasliknande förrätter. Skagenröra, en pytteliten västerbottenostpaj med gräslök som smakade himmelskt! Och nån liten salamibit. Ett supergott mörkt bröd till det. Tog aldrig något foto på oxfilén med potatisterrinen, men den var mycket god!

Ett gott glas rödvin till oxfilén.

Och visst levererade Orup, jösses så många "hits" han har gjort. Han hade med sig superduktiga musiker på scenen.

Listan över hans musik kan göras lång, men jag är svag för "Är du redo", "Då står pojkarna på rad", "Min mor sa till mej","Magaluf", "Regn hos mej", "Från Djursholm till Danvikstull","Lita aldrig på gifta män"....osv osv....

Från en helt fantastisk lyxig helg med herrgårdsövernatting och Hamburgerbörs så startade vi söndagen med att frosta av frysen, det behövdes om man säger så. Och där fick jag med den första söndagsskylten, som BP förvaltar så fint!

Åkte till F&S och var med på ett IW-pass, och på toaletten hittade jag skylt nr 2!

En härlig gul skyltning i Stinsen på väg hem igen...

...och minsann, en skylt till innan jag kliver in i bilen! Biltvätt i garaget minsann . Detta var inlägg 45 av blogg100

4 kommentarer:

BP sa...

Orup har jag alltid gillat - både text och musik faktiskt!
Å jag bara älskar livet ni två lever. Ni jobbar skift varje dag, men ser till att lyxa till det när ni väl är lediga. Fler borde följa er exempel tycker jag:-)

Åsså har du skyltat igen. Du är suverän på det, men det har jag ju sagt förut! Bra en sådan sak att fota skylten i frysen. Du börjar bli som jag;-) Nej, gör inte det;-)

Stort tack för länken:-)

Ama de casa sa...

Hur jag än räknar så får jag det till fyra mojänger på den där första tallriken :-)

Orup skulle jag också vilja se! Han har hur många bra låtar som helst :-)

Snyggt skyltat också.

cissi sa...

Vad ni lyxar! :) Varken herrgårdshelg eller konsert med Orup går ju av för hackor......

Eva sa...

Hej!
Vi såg ju Orup i höstas och jag håller med, som han och hans musiker levererar -fantastiskt!

Kram