tisdag 24 februari 2015

Östersund dagtid

Nej, jag är inte färdig med mellohelgen i Östersund ännu, är fortfarande i en liten mellobubbla. När vi kom till hotellet i fredags så var P4 där och  musik hördes från baren. Där stod Hanna Hedlund och sjöng tillsammans med Las Vegas trio!

Här sitter P4:as Marika Carlsson och pratar i radio på vårt hotell.

Här laddar vi för fredagkvällen på stan.

Östersund i dagsljus. Nja, tyvärr var det inte mycket som påminde om att Melodifestivalen skulle gå av stapeln här på kvällen. Lite röda lampor hängde dock på gatorna.

Tygbutiken gjorde sitt bästa i skyltfönstret.

Vi gick ner till Storsjön

Hade verkligen tur med vädret, strålande sol hela helgen.

..och här börjar äventyret!

Njuter i solen

Laddar inför lördagskvällen.
Ja, ni slipper inte undan, det blev foton från Östersund i dag också! Men vardagen har kommit i fatt. En skaplig natt på jobbet. Hjälpte till vid ett kejsarsnitt och hade en igångsättning som inte drog igång under natten. Sovit gott idag, och snart dags för ännu en natt på jobbet.

6 kommentarer:

cissi sa...

Kul att kolla alla inlägg från helgen. Bilderna från mellodagen var som ett reportage från Hänt i veckan.....massor av kändisar!
Ni verkar ha haft en kul helg!!

BP sa...

Alltså tack vare dig och din mello-entusiasm kom jag idag på den perfekta födelsedagspresenten till min favo kollega Yvonne. Hon är ju världsmästare i Barbershop och älskar mellon. Då hon fyller jämt skramlade vi och fick ihop en slant som räcker till två biljetter till mellofinalen i Stockholm. Vad sägs om det!!!? Hennes chef var överlycklig över min idé för han hade ingen själv - idé alltså.
Å jag tittar gärna på fler bilder från Östersund, men självaste byn är ju det tristaste som finns enligt mig alltså.

Hemma på Sjuan sa...

Spännande med melodifestivalen. Jag ska snart till Östersund men då blir det jobbresa :) Kram Suss

Ama de casa sa...

Men vad kul ni har haft det! :-)

Fast du... Heter dom inte LARS Vegas Trio? Bara älskar dom! Såg dom första gången på Vemdalsskalet på after ski. Har till och med kollat in dom på Konserthuset i Stockholm. Dom hade inte råd att göra en rock-video, så dom hade gjort en rock-overhead. Haha! :-D

fialia sa...

Vilka härliga bilder från din mellohelg, kul med solstolar i snön, här finns inga på stranden, hehehehe
Brukar lyssna på Marika på fredagar.
ha de Fia

Ama de casa sa...

sv: Just nu känns våren VÄLDIGT långt borta i Paris. Men vi har trevligt ändå :-)

Jag hoppas att jag inte missar sista deltävlingen - det beror på vilken sprutt det är på Internetet på lördag...
:-)