onsdag 28 januari 2015

Vin och mat i Puerto Rico

Vi hittade lätt till vårt rum på hotellet...

Kan inte låta bli att lägga till kvälls solen som  också speglar sig i cavan

Och här försvinner solen bakom berget, klockan närmar sig 18.30 ( 19.30 i Sverige)

Stor fin balkong

Peter och Juans restaurang Minanas var helt klart den bästa restaurangen vi provade på! Tyvärr ville vi prova andra också, så det blev bara två ggr vi gick hit. Deras vita vin var fantastiskt gott!

Min förrätt med räkor och getost var gudomlig!

Skaldjurspaellan..mums!!!

Jag och de stora räkorna...

Gymmet hade cross trainers minsann, så jag kunde öva på mitt IW-pass

På den italienska restaurangen Pinocchio fick jag i alla fall en mycket god cappuccino. Men deras bruschetta var hemsk med ett svampigt blött bröd och pastan var överkokt.

Frukosten som bestod av bl.a stekt ägg denna morgon. Weetabix med mjölk är en favvo när vi är utomlands!

Nu lite sol igen, med ett glas rödvin till...

Sista kvällen bokade vi bord igen på Restaurang Minanas. Före våra beställda rätter fick vi varmt bröd med ett gott örtigt smör till och en god röd salsa, och två små skivor manchego ost (syns ej på bild, bara tallriken med oljan som var ringlad över osten.)

Denna gång provade jag varma räkor med spenat till förrätt...mums!

..och så jättetallriken med mitt kött och champinjonsåsen...mmm...

Maken njöt av pastan med jätteräkorna

och han slickade nästan rent fatet med efterrätten.

Jag var inte lika förtjust. Detta skulle vara flamberade jordgubbar. Jag åt upp jordgubbarna, resten fick min man äta upp. Efterrätter är inte min grej
Nu är det slut på sötebrödsdagarna, inatt ska jag jobba igen efter långledigheten...å vilken långledighet jag fick!! Härligt!!!

7 kommentarer:

JaanaM. sa...

Men åh, så härligt ni haft det!! Tror att vi syns imorn... :)

cissi sa...

Ni ser ut att ha haft det helt underbart, god mat med vin och MASSOR av sol! :)

BP sa...

Tack, tack, tack för det här inlägget! Jag njuter av alla matiga konstverk - ja och solen också så klart. Men eftersom god mat är minst 50% av en lyckad semester (åtminstone för oss) njuter jag med dig över maten. Efterrätter är förresten inte min grej heller.
Lycka till nu i natt och jag önskar dig en lugn första natt på jobbet!

Realisten sa...

Ser fantastiskt ut!

Rantamor sa...

Så många otroligt finfina bilder du visar från din semester.
Och vad är det som gör att jag blir så hungrig just nu när klockan är 22:15,
får allt bli en kopp te i allafall....

Tjingelingen från Rantamor.

fialia sa...

Ojoj vad mycket god mat ni har ätit kanske tur att du hittade tränings grejer, hehehehe
ha de Fia

Ama de casa sa...

Vilka härliga bilder! Ja, alla utom en... Sa du att det hette "gymmet"? Såg läskigt ut... ;-)