måndag 22 december 2014

Julhandeln

En stämningsfull adventskonsert i Sofia Kyrka med flera olika körer. Svågern sjunger i Sofia Motettkör.
Vi var 13  vuxna och barn som sen gick till Sonjas Grek och åt en god middag med mycket skratt och prat, härligt när kusiner morbröder och kusinbarn kan träffas och ha kul ihop. Äldsta är 70 år (fast man tror han är nyss fyllda 60!) och yngsta är 1 1/2 år.

Idag var det mindre stämningsfullt, lite mer åt det hysteriska hållet när jag tog mig till ett närbeläget centrum och skulle köpa julklappar. Bara att få en parkeringsplats tog tid. Å så var det julklapparna...jag var inte ensam ute, men heller inte katastrof med folk. Senapssillen la jag in nu sent ikväll, för kl 18 var det ju jympa som vanligt, fast det var inte många som kom idag,bara 5 motionärer! Men det var väldigt skönt med ett jympapass-det behövde kroppen. Åkte sen till min guddotter med familj med en liten julklapp. Dagarna går fort nu innan jul.

3 kommentarer:

Rantamor sa...

God Jul till dig och ha en underbar helg.

Julkramen från Rantamor.

Ama de casa sa...

Oj... Hoppas att själva julen blir mindre hektisk så ni får en fridefull jul :-)

Home2tiny sa...

Önskar dig o familjen en riktigt God Jul. Stor julkram. Tina