söndag 16 november 2014

V.D på Stadsteatern



De två översta bilderna är lånade från Stockholms Stadsteaters sida om just pjäsen V.D , som vi köpte biljetter till tidigare i veckan, med bra platser långt fram- så även jag med min knaggliga hörsel kunde höra bra idag när det var dags att se den. Jag gillar ju Helena Bergström, och pjäsen handlar verkligen om makt,klass och sexualitet! Den är ombearbetad av Edward af Sillén...
...som vi ju mötte på Schlagerpride i somras. Men pjäsen är skriven av Stig Larsson(ej att förväxla med Stieg Larsson)  och sattes upp 1987, då spelades VD;n av Ernst-Hugo Järegård,så som ni förstår var det nu ombytta roller- och Helena gjorde det bra!
När vi ändå var  i stan så passade vi på att ta en bit mat. Vi hamnade på Drottninghof, där jag åt en helt okey fiskplanka med regnbågsfilé och hollandaise för endast 159kr. Miljön var skön,och inte minst gillade jag att det var en tyst atmosfär där inne- alltså ingen hög musik spelades, utan man kunde prata i normal samtalston, så dit kommer jag nog att gå fler gånger om jag har vägarna förbi!

8 kommentarer:

Susanne sa...

Vilken härlig dag.

BP sa...

Helena Bergström gillar jag skarpt! Hon är en av Sveriges bästa kvinnliga skådespelare tycker jag.
Å Drottninghof - tack för det tipset. Kul att lära känna fler ställen som rekommenderas!

Marina sa...

Kul med restaurangtips även för en icke-Stockholmsbo! Eftersom döttrarna finns i de krokarna så blir det ju några besök i kungliga huvudstaden då och då. Den pjäsen skulle jag också gärna sett, men man vet aldrig, ibland går de ju väldigt länge så jag kanske hinner...

Kicki sa...

Helena är bra! Argh skulle vilja gå på teater mer men det blir aldrig av!!

Hemma på Sjuan sa...

Så kul med teater. Jag gillar också Helena Bergström. Kram Suss

JaanaM. sa...

Va roligt! Verkar som du haft det bra idag!

Ama de casa sa...

Fiskplankan såg underbart god ut! Ja, kanske inte själva plankan då, men det som ligger oppanpå :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Verkar ha varit en mysig kväll. Så kul med teater. Kram.