tisdag 5 augusti 2014

Plugg,sömn,jogging och ett glas rött...

Min enda lediga vardag denna vecka, liksom min mans lediga dag efter helgens jobb. Tänkte åka upp till landet och njuta av bad och sol, men så klart....blixt och dunder och regn! Fast fortfarande väääldigt varmt, så nån städning av huset är inte att tänka på, skiten ligger kvar! Nehej, då fick jag ta itu med förberedelser inför en spännande kurs som jag ska gå här i augusti i F&S anda!!!! Det var inte liiite som de vill att man ska gå igenom innan kursen, hjälp...hur ska jag hinna!? Och hur lätt är det att plugga i värmen och efter natthelg på jobbet? Jag somnade helt enkelt sittandes rakt upp och ner i soffan med huvudet böjt ner i böckerna,så gick det med det pluggandet! Nåja, piggade på mig så pass att jag trotsade värmen och tog en svettig joggingtur mot kvällningen. Nu ett glas rött och snart "Morden i Midsomer"

3 kommentarer:

BP sa...

Som jag skrev i mitt inlägg - jag hade också iskallt (hahaha) räknat med soliga 32 grader idag. Tycker speciellt synd om dig dock. Älskar värmen, men kvalmigt och 80% luftfuktighet samt 26 grader är inte min grej heller faktiskt.
Å ärligt talat - om jag ser den litteraturen så förstår jag att du somnade;-)

Veronica sa...

Som det kan bli. ;) Jag förstår tuppluren, men för mig är det ekonomiböcker som får mig att ge upp. *haha*
Spännande med kurs, hoppas den ger massor! :)

Ama de casa sa...

Ett glas rött och sen morden i Midsomer... Ett säkert sätt att somna :-)

(Jag gillar filmerna, men har inte sett så många slut... ;-) )