lördag 7 juni 2014

Fritt vårdval, Malta,Tällberg och rena rama grekiskan!?

Såpass,Filippa backar på det fria vårdvalet? Men jag kan lova, hänvisningar kommer att fortsätta göras även om man inte får "välja"förlossningsklinik!
Yngsta sonen är ju kvar på Malta, så nu planeras en resa dit i september, längtar såå efter honom!!!
Här sitter Maja och tittar ut över sitt revir. Sommar i luften, underbart! En till resa spontanbokades till nästa helg, en natt i Tällberg! Vill ju försöka besöka pappa i Falun en gång i månaden, och Tällberg ligger ju ganska nära,och är ju sååå vackert!
Nu snart dags för natt nr 2. Första natten hade vi fullt upp hela natten,är glad att jag har stödstrumpor på benen,så mycket som man springer under nätterna. I natt hade jag dessutom med mig en medicinstuderande från Grekland, så engelska var språket i natt- fast paret vi hade kunde inte engelska, men jag pratade tyvärr engelska flera ggr med dem, som inte fattade någonting, haha! De var inte heller från Sverige,så det blev bra snurrigt med språkena i natt! Kul ändock med utländska kandidater, medans jag blandade antibiotika dropp kunde vi prata om de härliga grekiska öarna som jag besökt i ett av mina favoritländer som ju är Grekland! Han pluggade medicin på Kreta minsann.
Självklart blir det Grekland i sommar igen för oss...en ny ö denna gång...

3 kommentarer:

JaanaM. sa...

Spännande med grekisk elev. Kan tänka mig att språken blev lite blandande... :)

BP sa...

Spontana resebokningar är barta sååå bäst!
Perfekt ju med en medicinstuderande från Grekland/Kreta. Jag menar h*n har säkert en lägenhet där som ni kan hyra framöver - typ som tack att du tog så väl hand om henne/honom;-)

Ama de casa sa...

Malta, Grekland, Tällberg... Du rör på dig minsann, och inte bara på nätterna :-)

Har du förresten en stegmätare så du vet hur långt du kutar runt varje natt?