söndag 24 november 2013

Är huvudet dumt....

Fick skjuts till och från jobbet av en kollega, vi var flera i omklädningsrummet i morse och pratade och skrattade en del när vi bytte om för att komma hem till sängen. Kollegan släpper av mej hemma och jag går glad i hågen mot huset då jag upptäcker att jag glömt nyckeln hem! Den finns kvar på jobbet! Maken jobbar och sonen var ute i natt,försöker ändå ringa honom,men hans telefon säger att han inte är tillgänglig. Vilken panik...vad ska jag göra? Ingen bilnyckel har jag heller till min bil,den ligger inne i huset. Som tur är grannen ute med sina hundar och säger helt lugnt att klart jag ska låna deras bil och åka tillbaka till jobbet och hämta nyckeln ( för den ligger väl på jobbet...paniken höjs..). Sagt och gjort, lånar bilen..och tur i oturen är väl att det är söndag,så inga köer in till stan, en vardag hade varit omöjlig att ta sig in till stan.  Jodå,nyckeln låg kvar i byxorna på jobbet. Kom sent omsider i säng (var ju tvungen att varva ner med lite wordfeud spel) och har sovit till halv sex ikväll!! Lite stressigt blir det när man får så lite ledig tid, för snart ska jag till jobbet för natt nr 3. PS. Något positivt med allt strul i morse var att jag i alla fall fick se solen! Häpp!

2 kommentarer:

BP sa...

Förstår din panik! Å vilken trevlig granne att låna ut bilen.
Bra att du sov så länge, sömn behöver du nog för ytterligare en jobbnatt.

Shamrock sa...

Åh vad irriterande sånt är. Tur att du har en snäll och hjälpsam granne