torsdag 11 juli 2013

Nu mår jag mycket bättre...

...efter en vilodag har livsandarna återkommit och jag har fått tillbaka lite energi! Var läskigt matt i kroppen igår, fast med tre nätter i bagaget tillsammans med mycket sol och ett väldigt svettigt joggingpass i förrgår så var väl kroppen galet trött helt enkelt!
Och vad passar inte bättre än att lyssna till BAO med Tommy Körberg och Helen Sjöholm som sjunger just
"Nu mår jag mycket bättre", en härlig text av Kristina Lugn som börjar så här :


Nu mår jag mycket bättre,
tack och lov att jag finns.
Se på mig, jag är rasande bra.
Ja, jag mår som en prins


Vad vill du ha till middag?
Kanske leverpastej?
Jag ska städa åt dig.
När du faller för mig
mår du så mycket bättre....



Idag gav jag mej ut i spåret igen (efter en stökig morgon där jag vaknade före kl 07 och var så hungrig,så det blev äggsmörgås och kaffe i sängen,sen somnade jag så småningom om igen, för jag måste orka vara vaken i natt!) och idag var det bra mycket svalare ute,perfekt! Nu har här duschats, handlat och lagat mat. Snart iväg till jobbet igen!

9 kommentarer:

JaanaM. sa...

Skönt att du är piggare nu! Och lyllo dig som kan röra på dig, hoppas själv komma igång nästa vecka. Som tur är har jag semester och kan ta det lugnt.... :)

kattiiiiss sa...

Härligt med ny energi :-)

Anonym sa...

Svalt med lite svalare temperatur! :-)

Mallan sa...

Skönt att du repat dig! Då är det fullt ös igen då? ;-)

Anonym sa...

Om jag hade hälften av din energi vore jag nöjd :)

Skönt att du mår bättre!

Unknown sa...

Bra att du lyssnar på kroppen och tar vilodagar ibland, en sådan hade jag med i går.

Ha en bra fredag!
//bara Anna
Annacecar.blogspot.com

Rantamor sa...

Så bra att du tänker på att ta hand om dig, för du vet ju att ingen annan kan göra just detta.

Kram Rantamor.

BP sa...

Bra att du har återhämtat dig! Å du, har du kollat in fotbollsmatchen mellan Tyskland-Holland igår kväll? Om ja, så kan jag berätta att du har en tvillingssyster i form av den tyska förbundskaptenen. Ska t o m läga upp henne på bloggen ikväll;-)

Eva sa...

Ibland säger kroppen ifrån, och det är ju tur att du lyssnar på den då :)

Trevlig helg!
Kram