måndag 8 juli 2013

Det var den helgen!

 Man kan få mycket olika kroppsvätskor på sig på mitt jobb,, vanligast är nog blod och fostervatten...
 Gissa om frukosten (kl 16!) smakar extra gott när man vaknar och vet att man är ledig efter tre nätters jobb?!
Som tur är så var sista natten otroligt lugn! Varför kan inte de blivande mammorna komma lite pö om pö med värkar, och inte alla på en gång, och sen kommer ingen? Så det var en ganska pigg susjos som åkte till jympan ikväll,där det blev lite panik i dryga 5 minuter då musikapparaterna inte gav ifrån sig något ljud, men efter lite hjälp kom musiken igång och jag slapp sjunga mej igenom passet!
Nu ett glas rött och benen i högläge!

7 kommentarer:

JaanaM. sa...

Skönt att natten var lugn.... Och att du får vila lite. Och samla krafter med jympan. Vilken panik det måste ha varit att inte få ljud! Skönt att det löste sig!

Rantamor sa...

Så väl unnat med ett glas rött efter allt jobbande.
Njut nu av dina lediga dagar, utan fostervatten och blod... =)

Tjingelingen från Rantamor.

Singelmamman sa...

Båda mina barn har jag fött på nästan folktomma BB-avdelningar.

Veronica sa...

Jag hade velat vara med på det passet! Om du hade sjungit dig igenom för att musiksätta. Fattar du vilken grym kondis den har som kan göra det?!? *haha* Pöss

Anni sa...

Jag fascineras över att du alls hinner spela WF :-P

BP sa...

Den översta bilden hoppar jag gärna över med tanke på din frukost samt vinaren du rar;-)
Njut av ledigheten, vädret är ju kanoooon tajmat!

Helga sa...

Tur att det är lugnt ibland iallafall... Läser ikapp här nu efter lite internetskugga ;)