lördag 1 juni 2013

"Innan floden tar oss"..

 Vi hade en underbar kväll med alla myggen igår. Fantastisk god mat och dryck bjöd den suveräna värdinnan på! Och ni ser ju hur mysigt vi satt först ute i den vackra pergolan, men myggen var för intensiva så vi flyttade så småningom in. Så trevligt att träffa tjejerna igen, och vi har alltid så mycket att prata om...nu blev det om en Italienresa, motorcykelkörning, en viss Malmöresa... semesterplaner..livet och döden..mm mm....

Och boken vi diskuterade igår kväll (som ju var mitt val av bok) "Innan floden tar oss", som jag grabbade tag i på pockethyllan där den låg som nr 1 på Akademibokhandeln för några månader sedan, den tyckte vi alla mycket om! Jag rekommenderar den varmt!  Recension och handlingen kan du läsa om här!

Lite trött nu efter städning av bottenvåningen. Make och yngsta sonen har varit ut till äldsta sonen och rastat deras hund idag. Ikväll blir det god mat från Linas Matkasse ( Grekiska färsjärpar med auberginefyllda paprikor och vitlöksyoghurt) och jag tror minsann att Lovefilm har skickat senaste James Bond filmen hem till mig...filmtajm ikväll alltså!

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas att du får en trevlig kväll och boken sak jag minsann pejla in på bokhyllan...
låter som något för mig.

Tjingelingen från Rantamor.

Home2tiny sa...

En mysig kväll med tjejerna, tack för boktipset. Ha en mysig kväll med snyggingen 007. Kramisar Tina

JaanaM. sa...

Åh, vilka sköna sommarbilder! :)
Hoppas du hinner njuta av söndagen, innan du ska jympa... TACK för att du tar passet.

Hovdamen sa...

Det låter härligt alltihop, bra böcker, gott sällskap, god mat o så film! Vilken helg!

Mallan sa...

Det ser verkligen supermysigt ut att sitta där! Hade ni inga mygg-ljus? Kram

Shamrock sa...

Men vad härligt det ser ut att sitta ute i kvällssolen. Den boken har jag missat helt - ska kolla in den