måndag 25 februari 2013

Förlösande!

Inte undra på att vi protesterar på mitt jobb, det är verkligen nog nu. Vi är så lite personal, så man känner att man vill klona sig för att hinna med att hjälpa kvinnorna att föda barn! Vi sprang om varandra i natt för att hjälpa alla kvinnor som kom in, fick hugga tag i en annan uska när det var dags för min patient att föda barn, för "min" uska var tvungen att hjälpa vår andra kvinna att föda barn tillsammans med en barnmorska som egentligen satt i telefonrådgivningen i natt- men det fanns ingen annan som kunde hjälpa till. Medan man står på rummet och hjälper en av kvinnorna att föda, så hör man att det larmar på ett annat rum,och man kan inte gå ifrån för att hjälpa till, man bara hoppas att det finns någon annan av oss få som är ledig och kan ge en hjälpande hand....grrrr vad jag var upprörd i morse när jag gick av mitt pass! Sa det också till bitr. chefen i morse -detta är ohållbart!  I natt förlöstes 8 barn hos oss, på 3 förlösande barnmorskor med usk, två av de 8 barnen förlöstes av mottagningsbarnmorskan!
Förlösande var det att få köra mitt nya jympapass ikväll, tömma huvudet på jobb, och sen åka in på Statoil och köpa skivan :)

10 kommentarer:

Sus sa...

Heja er som gör upprop! Det riskeras ju liv här!

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Phu!
Ni är fantastiska!!!!
Det är ju helt galet hur underbemannade ni är. *skakar på huvudet*

Friskis är en mental frisktad. Tack och lov!

Kramen!

Hovdamen sa...

Förstår att du är frustrerad. Det är nog tur att man passerat barnafödande ålder...

Tur att det finns sådana kämpar som du, kämpa på!

Kram

Hökis sa...

Ni gör ett fantastiskt jobb!

BP sa...

Bra att du och dina kollegor säger ifrån! Det är ju vansinne! Håller verkligen tummarna att någon lyssnar, för det måste man göra innan nå't allvarligt händer!

JaanaM. sa...

Ingen rolig arbetssituation för er! Arg!!!

Rantamor sa...

Håller tummarna att någon lyssnar på dig och alla dom andra barnmorskorna som håller på att jobba ihjäl sig, så där kan det ju inte få vara heller.
Ni gör ju ett jobb som gör början på livet så viktig.

Nu får du inrikta dig på mellofesten till helgen och njuta lite.

Tjingelingen från norr och Rantamor.

Helga sa...

Ja,men det är ju bara för djävligt! Varken ni eller barnföderskorna ska behöva ha det så... Bu!

Anonym sa...

Det är förskräckligt, att ett så viktigt jobb som ert ska vara så hårt ansträngt. Jag tycker så synd om er, samtidigt som jag är glad att jag inte ska föda några fler barn.

Anna sa...

Ni är helt fantastiska som gör det jobb som ni gör. Och nu måste bannemig politikerna ta er på allvar och lyssna på er!!
Stor Kram