onsdag 12 december 2012

Julefrid?

Hittade den här på Google- via Gafflans blogg. Lite sanning i den va? Fick lite panik idag när jag inser attt jag inte köpt eller skrivit ett enda julkort, än mindre köpt en enda julklapp, och inga lussekatter har blivit bakade till Lucia- fast både saffran och kesella finns hemma till bullbaket.
 Men,men, det blir väl jul ändå va?
Nåja, så mycket panik tror jag inte att jag känner. Idag har jag hämtat hem de beställda tapetrullarna, köpt glögg och faktiskt både julkort och frimärken! Sedan har jag målat tre av väggarna i sovrummet som vi håller på att renovera. Till middag, med hjälp av yngsta sonen (som i natt såg smygpremiären kl 23.59 på den där Hobbit filmen- som höll på i tre timmar! )gjorde vi Linas Matkasses fantastiskt goda julkryddade köttbullar med potatis och palsternacks puré och rårörda lingon. Sen ramlade jag ner i soffan och blev kvar där!

5 kommentarer:

Anna sa...

Jag brukar vara en sån där som är ute i sista stund runt jul men i år är det annorlunda. Lussebullarna bakades för snart tre veckor sen och alla utom 3 julklappar är köpta. :)

Agneta sa...

Jag har bara bakat pepparkakor ... Inga klappar är köpta, inga julkort skrivna.

fialia sa...

Har faktiskt skickat mina julkort, även gjort en del jul mat o lagt i frysen. Men vi ska fira lite innan jul då jag jobbar hela julhelgen.
Sv:Vi var på Gomera i vintras o bodde då på södra delen men det är så dålig teckning där både på mobil o internet så denna ggn blev det på östra sidan. )maken måste jobba lite)Vi fastnade för alla vandringsleder o den fina urskogen. Att hyra genom homeaway är så perfekt, du bara googlar homeaway o landet eller staden du ska till.Sen får du ta dig tid att läsa, titta o sortera. Halva nöjet. Vi bor alltid privat nu för tiden. Jo flyg med Norwegian till Teneriffa o sen båt över. Vi åker så att vi hinner med en båt mitt på dagen o har hyrt en bil som står o väntar i San Sebastian på Gomera. Det blev ett långt svar.
ha de Fia

Shamrock sa...

Jag har oxå förträngt julkorten i år. Vet inte vad det är men julen känns hela tiden så avlägsen

Hovdamen sa...

Jag har köpt julkort men inte skrivit. Syrrans som ska åka till USA har jag skrivit men inte postat. Inte så bra det heller...

Kram