söndag 4 mars 2012

Hektiska nätter och feltippat

Okey, jag var med bra där i början av duellerna i andra chansen igår. Men sen gick det åt pipan!
Fast jag tycker det är jättekul att Thorsten gick vidare-han gjorde ett bra framträdande igår, det hann jag se innan det var dags att börja jobba. Men jag hade sååå gärna sett Sean Banan i Globen!!

Som sagt, två intensiva nätter på jobbet där man knappt hunnit stoppa i sig något i magen! I morse strax innan sista förlossningen som jag hade, jag satt på en stol på rummet och får ett blodtrycksfall-sittandes! Det var bara att böja ner huvudet mellan knäna och återfå lite blod till huvudet, sen så kunde jag hjälpa till att förlösa en liten pojke till!

Skönt att sova till kl 17 idag, ingen hemma när jag vaknade, och skönt att bara värma en matlåda till middag...för nu ska jag strax iväg för natt nr 3...låt det nu vara lite lugnare i natt, tack!

9 kommentarer:

Mallan sa...

Jösses så hektiskt med bebisar :-) Kul att du är med på alla tidningsbilder - som du sa : en riktig linslus ;-) Kram

Anna sa...

Men oj. Kom ihåg att ta hand om dig själv också!
Hoppas att natten i natt blir lite lugnare. :)

Viktkamp sa...

nä fy för sean banan!! =)

Petra sa...

Oj vad barn det ploppar ut.

Sean skulle självklart ha haft en plats i final tycker jag.

4U2 sa...

Du får ta det lite lugnt och tänka på dig själv! Håller tummarna för en lagom natt!

Helga sa...

Det låter tufft, men man kan ju inte lämna mitt i en förlossning antar jag. Bra jobbat! Snart ledig??

Vad är maxantalet bebisar du förlöst under ett pass?

Maya sa...

Hur många timmar jobbar ni i sträck?
Du måste vara rädd om dig!
Ha en fin måndag!
Kram

Anne-Lie sa...

Jösses i min låda vicka nätter du har! Ska jag hålla ögonen öppna för att se dig i globen vid finalen?

fialia sa...

Ojoj det där lät inte bra, e du ledig snart ett par dagar.
Jag går på igen i kväll efter en natts ledighet. hua!!!
ha de Fia