onsdag 28 mars 2012

FALUN igår :)

En gång i tiden när jag var riktigt liten så bodde jag på Trotzgatan i FALUN! Jag tog med mig mannen igår och åkte helt enkelt till Falun och hälsade på min pappa , som nu är som en liten fågelunge i sin säng på äldreboendet :(....känns i hjärteroten. Men med hjälp av lift och duktiga tjejer där,så fick vi upp honom i rullstol och jag såg till att åka ut i ljuset och vårluften med honom där han fick röka och dricka lite whisky! Lämnade honom nyrakad och nyklippt med en svag doft av rakvatten...och han såg faktiskt lite piggare ut. Vid skogskyrkogården i Falun hittade jag fina vårtecken, och jag planterade påskliljor vid mammas grav.

Idag har jag ont i halsen,det är grått och trist ute. Men nu ska jag åka till posten och hämta min premie från Linas matkasse, en traktörpanna från OBH Nordica.

9 kommentarer:

Anna sa...

Åh jag hade ingen aning om att du var här igår. :) Jag tycker att det är jätte fint att du fixar och pysslar för din pappa.
Kram

Sus sa...

=( Usch..jag bävar för den dagen mina föräldrar blir fågelungar..

4U2 sa...

Det lät härligt med en tur med busiga dottern! ;)

Klankis sa...

Det var en trevlig utflykt!

Eva sa...

Jag känner i hjärtat med dig gällande din pappa. Så kände jag när det började gå mot slutet för min pappa. Dock gick allt det väldigt fort då det ju var pga cancer. Men det är hemskt när man ser sina föräldrar bli gamla.

Jag blir väldigt glad när jag läser vad ni gjorde, var ute i vårsolen, rökte och drack whiskey :) jag får ett sådant leende på läpparna och glädje då han fick göra något han alltid tyckt om. Tänk om alla hade haft tid att göra så med dom äldre så hade livet inte varit så tråkigt för dom.

hjärta till dig!
Kram

Malla sa...

jag har aldrig varit i Falun! :)
Kul med en traktörpanna :)

Shamrock sa...

Jobbigt att ha sin pappa så långt borta. Krya på dig , själv är jag hemma med halsont

Anne-Lie sa...

Gillar din utflykt du gjorde med din pappa - fattar om han såg piggare ut efterpå! Men inser att det känns i hjärteroten att se sina föräldrar på detta sätt, får försöka förbereda mig mentalt på detta men hoppas att det dröjer ännu ett tag.

Hökis sa...

Fint.