lördag 17 september 2011

Surströmmingsdags

Jag blev godkänd på hälsokontrollen igår! Bltr:130/80 b-glucos: 4,7 och Hb:151 !!!! Det enda de inte fick pga krångel med apparaten var kolesterolet, så det får jag ta på jobbet.
Så det var med lätta steg jag gick över till kompisar igår kväll,såg solnedgången på vägen, och fick njuta av den underbara surströmmingen!! Tunnbröd med god ost,skivor av mandelpotatis,de ljuva små fiskarna på det,rå gul lök och små klickar av gräddfil...finns det något godare... mums! Tack kära vänner för igår!

Sovmorgon idag inför 2 nattpass igen :)

11 kommentarer:

Mallan sa...

Tänk, surströmming har jag ALDRIG smakat! Är det dags för det nu? Då ska jag banne mig äta det i år!

4U2 sa...

Jo, finns godare. Vad som helst är godare *ler*!
Fint med dina bra värden, 151 i Hb var det högsta jag hört!
Ha en fin lördag.

Malla sa...

härligt att du blev godkänd!
vilken underbar första bild!

Anne-Lie sa...

Tänk att fira med surströmming! Själv tillhör jag de som ännu inte fått chansen att äta denna ädla vara!

fialia sa...

Så skönt att hälsokontrollen var bra, men surströmmimg kan jag gärna vara utan, hehehe
ha de Fia

helga sa...

Vi har inte fått nån suris än i år... Det borde vi ta tag i - för det är ju så gott!

Anonym sa...

Skönt att besiktningen gick igenom... :)

Anna sa...

Oh jag har fortfarande inte riktigt lärt mig det där med surströmming. Hoppas att ni hade en trevlig kväll iaf!

Shamrock sa...

Åh det var längesedan jag åt surströmming

Maya sa...

Vad mysigt, surströmming är helt okej...men ingen favorit ;)
Kram på dig

Anonym sa...

Den gamla fisken får du allt njuta av utan min närvaro... Brrr så otäckt =) Går ni också på hälsokontroller genom jobbet pga nattarbete??? Det får vi göra men med många år emellan... Skönt att dina värden var bra!!!