lördag 9 juli 2011

Trubbel med taxfree

Vilken härlig dag! Sovmorgon och sen spenderat dagen ute i solen, lyssnandes bl.a på dagens sommarpratare (Jonas Jonasson-som skrivit "Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann"). Nu vet jag vilken bok jag bl.a bara måste läsa under min semester!
I sista minuten var jag när det gällde att beställa taxfree varor till vår resa nästa vecka, och blev grymt besviken när det visar sig att SAS taxfree shop (som Apollo använder sig av) INTE medger någon utförsel av alkohol på utresan (EU regler enligt shopen),kan bara köpas på hemresan- jag menar vem vill ha ett minibarpaket på vägen hem??
Lustigt nog så gäller det inte samma regler för våra vänner som åker med Fritidsresor ett par dagar tidigare?! Och sjysst nog så fixade de ett litet paket till oss, i sista sekund,det var sista dagen för dem med för taxfreebeställningar. Nu två nattpass framför mej. Tjing!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken tur att de ordnade sig, så löjligt med dessa EU-regler!!!
Kramis

Mollan sa...

Den där boken är jag också riktigt sugen på att läsa, ska banne mig ta och beställa den :-) Kram