onsdag 9 februari 2011

Utmaning


Jag har fått en utmaning från Kristiina.
Här kommer mina svar på frågorna.
1. Hur länge har du bloggat?
Jag började i maj 2008,blev inspirerad av Niklas Strömstedts blogg där jag började kommentera i februari,när han var med i melodifestivalen .
2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Oj,svårt att säga,men det är säkert ett 15 tal som jag tittar in till,om inte fler?
3. Av de bloggar du läser,hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Det är främst dagboksbloggar,kul att läsa om andras vardag och liv.
4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jo,det tror jag,de känner igen mej absolut!
5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja. Det finns mycket mer jag skulle vilja berätta om i mitt jobb t.ex,men man måste tänka på sekretessen där.
6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Inte alls. Jag älskar att skriva,så det är absolut för min egen skull! ( Har haft en hemlig dröm om att skriva en bok). Men visst är det skitkul att få kommentarer!
7. Har du träffat folk IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej...inte ännu....
8.Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Ja,alltså man måste tänka lite på vad man skriver om i vissa yrken t.ex.
9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Det är inspirerande att blogga, men visst-andra saker blir absolut lidande!! Jag sitter alldeles för mycket vid datorn...jag erkänner!!! Så andra saker blir inte gjorda.....
10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja! Säger som Kristiina: det här är min dagbok. Så länge det känns kul för mej så fortsätter jag.
Nu ska man utmana tre stycken vidare, men jag säger till alla som läser, ta emot utmaningen om ni vill ;)
Nu laddar jag för tre nattpass efter den härliga roliga långledigheten med Luleåresa och allt. Back in business!

6 kommentarer:

Kicki sa...

Vad kul! Tack för att du tog dig tid! Kram

Anne-Lie sa...

Kul att få titta in så fortsätt du! Du är faktiskt den största schlagernörden jag kikar in hos och det är kul att få nya perspektiv;-))

Tess sa...

Ja visst blir en del andra saker lidandes för man sitter för mycket vid datorn! :)
Men jag har börjat prioritera om lite faktiskt. Numera kommer bloggen i sista hand. Inte förutom att man får lite abstinens ibland ;)
Kramar

Anna sa...

Rolig utmaning!!
Ska försöka på den i morgon :)
Kram

Marie sa...

Kul läsning. Visst är det kul att blogga, men själv har jag haft en paus. Men nu tror jag allt att min lust kommer tillbaka.

Stor kram

Petra sa...

Skoj att läsa lite extra om dig.

Kram