fredag 5 mars 2010

Förlossningspussel

Fredag,och ledig! Underbart! Natten på jobbet var som ett gungfly...fullt i hela stan,även Södertälje hade fullt. Uppsala var närmast att kunna hjälpa oss,men som tur var slapp vi skicka någon den långa vägen. Det är verkligen ett skickligt spel vi har under våra pass....hinner de föda innan nästa kommer in? Hinner vi städa och förbereda? Är det en omföderska eller en förstföderska? Lite panik ett tag då en femföderska ville komma in,och vi hade fullt,men just innan hon kom så blev det en förlossning på ett rum,så vi fick några lediga händer som kunde ta hand även om henne...puh! Det är ett pysslande och fixande vissa nätter som är helt otroligt,och vi är så duktiga och professionella att vi fixar det! Det är en fröjd att jobba med mina underbara kollegor!!!
Och det är en fröjd att veta att det är fredag,och jag går på semester!!! Ha det gott!

8 kommentarer:

Yvonne sa...

Ha en skön ledig helg!
Kram

Susanne sa...

Ha en riktigt härlig semester! Låter som den vore välbehövlig efter tuffa pass. Visst är det fantastiskt att kunna få känna att vi är proffsiga och löser det mesta. Trevlig helg!!
Mvh Susanne

Jess sa...

Semester, vad härligt!
Ni gör ett helt fantastiskt jobb! :)
Träningsmaskinen heter nog step-maskin, men den är egentligen inget jag rekommenderar. Visst den tar lite plats (har den under sängen) men man står bara och går/trampar...
Men det är bättre än inget!

Anne-Lie sa...

Kan inte låta bli att fundera över hur ni alltid lyckas fixa ett rum - eller gör ni det? Det är härligt att det föds så många barn-♥-
Semester på g förstår jag - passa på att njuta!

Petra sa...

Underbar bild. Setr verkligen mysig ut.

Ha en underbar semester.

Unknown sa...

Det känns oerhört tryggt att veta att ni barnmorskor är sådär proffsiga. Jag fick föda Ester i ett inskrivningsrum pga att det var så fullt, men det gick bra det med. Kram och ha det så bra på semestern

Vinterfin sa...

Ja nu har vi semester!!!!
Tjollihoooo...

Mor Duktig sa...

Det där pusslet var det enda jag kunde tänka på under båda mina förlossningar. Jag är jävligt impad av er!!!