tisdag 15 december 2009

-Har du kollat väderprognosen?



Nejdå,inte hade jag kollat väderprognosen inte. Maken undrade om jag hade kollat upp den igår kväll där jag stod vid spisen och förberedde mat som jag skulle ta med till pappa idag. Hade tänkt köra upp till Falun idag och julmysa med pappa.

Men jag fick ändra mina planer,och tur var väl det! Snön vräker fortfarande ner här....och jag är glad att jag inte är ute på vägarna och kör! Pappa blev inte så glad förstås,men jag hoppas det lugnar ner sig-vädret- så jag kan åka upp senare i veckan...

Istället blev det köttbullsrullning och knäckkokande här idag! Inte dumt att få det gjort.

Igår kom matkassen från Lina,denna vecka bjuds det på:

Ugnsrostade rotfrukter med kassler och äppeltzatziki

Pasta med pestobönor och tomat- och mozzarellasås

Rosmarinmarinerade kycklingklubbor med citronyoghurt och sharonsallad

Ugnsbakad lax med pestopasta och småtomater

Klassisk lasagne med grönsallad.

Så jag återgår till köket(en kvinnas lott?) och förbereder den ugnsbakade laxen med pestopasta och småtomater.

4 kommentarer:

imse sa...

Oj vilken god mat det är i kassen.
Tur att du inte körde iväg till Falun idag. Jag körde till Uppsala. Det räckte bra.

Kram

Anni sa...

Tror nog att din pappa är glad att du inte var ute o for - om han tänker efter...

Anne-Lie sa...

Har du hittat din musikdisc? Annars får du väl improvisera fram till nya passet för det var du ju bra på;-))

Tur att du stannade hemma och fixade och donade istället för att ge dig ut i ovädret!

Den kassen skulle jag gärna vilja ha hemlevererad;-))

Helga - precious sa...

Jag förstår att din pappa blir ledsen men vad ska man göra när det är så dåligt väder...

Vad gott det lät med er mat från "kassen"...