måndag 28 september 2009

Solens mat,med en doft från Italien

Råkade för några söndagar sedan hamna framför programmet "Solens Mat" där Bo Hagström åker runt i Italien och besöker alla möjliga och omöjliga helt fantastiska platser och äter underbar mat och dricker gott vin! Vilket underbart program!
Så man kan undra varför man inte besöker Italien lite oftare??? Allra helst när man har släkt där!?? Igår kväll var vi bjudna hem till svägerskan. Hennes dotter som bor i Italien med pojkvän var hemma på besök. Vi åt den underbaraste pastan förstås och drack ljuvligt vin till. Hade en toppenkväll,och svt play kopplades upp på TV skärmen så vi kunde njuta av tre avsnitt av de härliga programmen "Solens Mat"....mat,vackra bilder,underbart språk och ljuvlig musik (kunde vara reklam från något reseföretag!). Allt detta gör att jag drömmer om Italien!! Dotterns pojkvän talar mer italienska än engelska,men gör sig på något sätt förstådd i alla fall,inte minst med kroppsspråket! Och jag sitter där och bara suckar fram: -Fantastico...bellissimo....
Italienarna undrar,när kommer ni och hälsar på? Vi bara väntar på er!....
Jag säger bara,lugn lugn..vi kommer,jag lovar!

8 kommentarer:

Mia S sa...

Underbart land..underbara människor,god mat/dryck och gott kaffe... åk dit.. verkligen !
Enda nackdelen är att det är så dyrt där,
men det är det ju här också..

Kramen ♥

Mia S sa...

ps... tycker också om "Solens mat" !!

Anni sa...

Klart att ni ska åka dit - vad väntar ni på?

Pappa, jag vill ha en italienare...

Helga - precious sa...

Jag drömmer också alltid om Italien. Jag har pluggat lite Italienska och älskar kulturen, folket, maten och vinet... Vill dit!!!!!!!

Madlar sa...

Släkt i Italien? Åk genast dit o våldgästa människa!

Mina ord - min vardag sa...

Italien där har jag aldrig varit men skulle vilja åka dit

imse sa...

Jamen åk dit!
Italien är underbart!

Kram

akajos sa...

Jag fullkomligt älskar det programmet! Det är till och med bättre än Family Guy (men säg inte att jag sagt det)...