lördag 25 april 2009

Caipirinha och Hedda Gabler


Så är man ledig igen då i några dagar. Härligt solig lördag när jag kisande vaknade på eftermiddan och drog upp rullgardinen. Klev ut på altanen och tog mitt "morgonkaffe" i solen,helt underbart!
Blev överraskad när jag såg att Svt skulle visa en pjäs från Stadsteatern :"Hedda Gabler",och bänkade mej framför TV:n,förväntansfullt ikväll. Men vet inte om det var pjäsen eller Caipirinhan som gjorde att jag sov av och till igenom hela pjäsen? Vaknade till då och då...men fick inget riktigt sammanhang,vaknade med ett ryck när hon sköt sig själv i slutscenen. Nu är jag pigg igen..förstås. Så nu är frågan,en Caipirinha till eller en dålig film på TV så jag somnar om?

4 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Hoppas det blev en caipirinha. Så gott!

Katinka sa...

Åhh, vad synd att jag missade den! Ibsen är en favorit.

Och det blev tunika istället. Ett mellanting för jag kunde inte bestämma mig...

Lallis - liv och leverne sa...

Så GOTT:)

Ha en fin söndag.
Kram Lallis

Tant Janet sa...

Jag älskar den variangen med vodka i stället. Caprinuscka eller hur det stavas, har lit esvåt för rom...