onsdag 25 mars 2009

Minus 8 grader

Upp i ottan...brrr svårt när man är en van nattjobbare. Igår var det utbildningsdag på "mitt" sjukhus.Nu kan vi HLR med hjälp av defibrilator,mer info om hemsk könsstympning mm. Idag ska jag ta mej till andra sidan av staden till systersjukhuset Huddinge. Etik hela dagen,kan säkert bli intressant. Men det blev sent igår med lite trevlig utgång med tjejerna,så jag är lagom pigg nu efter bara några timmars sömn....så frågan blir,kommer jag att hålla mej vaken idag?....Och ute är det vinter -8 grader!!!???

4 kommentarer:

Anni sa...

Kontrasten mellan din översta bloggbild och titeln "Minus 8 grader" kunde inte vara större... Blä!
Här är det minus 6 just nu, så bor jag ju lite lite söder om dig också.

Storarvid sa...

Linköping rapporterar 11- grader Kl 06:45 när jag åkte.
Heldag då???
Joo jag vet allt lite omnattarbete. I slutet av 90 talet jobbade jag ständig natt ca 3-4 veckor på raken 4 nätter löpande Fy fasen va' trött jag va'

imse sa...

Ja, det är supersvårt att ställa om till dagtid, när man jobbar natt.

Hoppas dagen var givande och att du inte somnade!

Kram

Tant Janet sa...

Ja det var kall i morse, jag bor ju bakom Huddinge sjukhus och där var det minus 10 i morse... Kram