måndag 23 februari 2009

Oscarsgalan!

Ett öra var öppet för vad som hände "over there" i natt på jobbet...hade att göra,fick hjälpa två barn till världen i natt...
Men fick ändå veta att underbara Kate Winslet fick en Oscar för bästa kvinnliga skådespelerska i filmen som jag vill se : The Reader ( se mitt inlägg "Culture" i januari )

De andra Oscars stayetterna för skådespelarinsatser gick till :

Bästa manliga skådespelare: Sean Penn, "Milk" (vill se )
Bästa kvinnliga biroll: Penelope Cruz, "Vicky Cristina Barcelona" (vill se)
Bästa manliga biroll: Heath Leadger, "The dark knight" (postumt) (har sett,jo,han är värd den!)

Bästa film blev :Slumdog millionaire”,premiär i Sverige i början av mars. Filmen skrivs om i DN 12/1-09:
Filmen handlar om en gatupojke blir uttagen till "Vem vill bli miljonär?" i Indien. Genom svaren på frågorna får publiken inblick i hans dramatiska bakgrund, som rymmer en blödande kärlekshistoria. Det är framgångsreceptet bakom "Slumdog Millionaire" som tog hem hela fem priser på Golden Globe-galan.

Nu är jag ledig i hela 2 nätter (!) Ska njuta av dessa lediga timmar...fortsätta vila foten,och hoppas på att slippa magsjuka! Sonen är lite bättre idag....sportlov för ungdomarna är det också denna vecka...vilken tur att det har kommit så mycket snö så att de kan vara ute och vintersporta! Nehej,inte mina killar nej, men de börjar bli flitiga gäster på F&S gym! Och nu är jag inte längre ensam tjej (kvinna då...)hemma längre,förutom jag så syns ofta en till tjej här, flickvän till äldsta sonen...trevligt :) Jodå,som mor och inte minst barnmorska så har jag förmanat honom i massor *ler*

4 kommentarer:

CharmKatti sa...

Sitter och ler, det låter så härligt när du säger att du hjälpte två barn till världen. du har ett underbart jobb, men det vet du väl redan:-)

Katinka sa...

Visst måste ditt yrke vara underbart!
Och det är nog bra med förmaningar till sonen.

Och nej, Manolosen fick tyvärr inte följa med till Indien. Tyvärr hade de nog inte överlevt en kvart där. De ligger istället lugnt och tryggt i garderoben och bidar sin tid till nästa SATC premiär....

Storarvid sa...

Joo, det behöver nog "förmanas" en del, man mins ju hur man var själv på "tiden det begav sig" så att säga *ler*
Oscars gala... ja det är nog en riktig cirkus kring et där, man som jag förstod så var massmedia ganska enig om att priserna och utmärkelserna var rättvisa i år.
Här har vi precis klarat av vårt sportlov..

imse sa...

Winslet är fantastiskt bra. Och vacker.

Filmen om Indien verkar lovande.

Visst är det kul när det börjar dyka upp flickvänner i huset!

Kram