söndag 4 januari 2009

Ungdomarna tar över huset



Mörkt i rummet,har sovit hela dagen.Tassar försiktigt upp nyvaken..hur många kompisar har tonåringarna hemma? Fem?Tio? Och jag vill ha kaffe...

Med morgonrocken på tassar den nyvakna mamman in i köket,-Hej Hej. Köket fullt av ungdomar! Kände mej lite felklädd och lite väl nyvaken!

Senare samma kväll så är det filmvisning ,vardagsrummet barrikarderad av ungdomar.Maken hänvisad till sovrummet. Jag snubblande över 20 par 44:or i hallen på min väg ut. Ändå lite lätt leende,mysigt att de vill vara hemma...

Detta hände igår. Idag smög jag också upp,undrande,hur många är hemma? Tyst i huset. Bara 16-åringen vid sin dator (förstås). Puh,jag kan få min kopp kaffe i lugn och ro...

Snart dax för natt tre,är seg och har nackspärr....men snart är helgen äntligen över,och snart är jullovet slut!

ELO-Rock and Roll Is King- låt 3 nya jympapasset

Inga kommentarer: